پیشنهاد روحانی برای برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و سوریه با هدف حل مشکل ادلب

یک شنبه 11 اسفند 1398 - 7:40:45
پیشنهاد روحانی برای برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و سوریه با هدف حل مشکل ادلب

تهران - الکوثر : رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با طرح پیشنهادِ برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و سوریه گفت: ریشه‌کن کردن تروریست‌ها و حفظ جان انسان‌های بی گناه در ادلب به عنوان وظیفه مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» روز شنبه در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اهمیت ویژه همکاری‌های سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای حل مشکل سوریه گفت: ایران برای میزبانی دور بعدی نشست سه جانبه در چارچوب روند آستانه آمادگی دارد.  

رئیس جمهوری ایران، روند آستانه را برای امنیت منطقه یک دستاورد بزرگ قلمداد کرد و افزود: قطعا افزایش تنش به سود هیچ کشوری در منطقه نیست و باید از طریق گفت و گو مسائل حل و فصل شود و نباید اجازه داد روند آستانه تضعیف شود. 

روحانی همچنین با تاکید بر توسعه روابط دو جانبه با ترکیه در همه زمینه‌ها، ابراز امیدواری کرد: کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در موعد تعیین شده برگزار شود.  

رئیس جمهوری ایران در ادامه با قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهوری ترکیه درمورد جان باختگان ویروس کرونا در ایران، گفت: تهران آمادگی دارد با اجرای سریع پروتکل بهداشتی مشترک میان ایران و ترکیه برای مقابله با این ویروس، زمینه را برای تداوم همکاری ها و تبادلات تجاری و رفت و آمد اتباع دو کشور فراهم کند. 

رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تاثیرگذار خواندن نقش ایران در تحولات سوریه، گفت‌وگوهای سیاسی را تنها راه حل مشکل سوریه خواند و خواستار مساعدت و همکاری جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد. 

اردوغان با تاکید بر تاثیر توافقات سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه، گفت: این گفت‌وگوها نتایج خوبی به همراه داشته است و برای دستیابی به صلح پایدار باید تداوم یابد.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین ضمن اعلام همبستگی با ملت ایران و ابراز همدری با خانواده‌های درگذشتگان در اثر ویروس کرونا، گفت: ترکیه آماده هرگونه همکاری و کمک به ملت و دولت ایران است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 اسفند 1398 - 6:53:32