ظریف: ایران ترامپ را به جرم ترور سردار سلیمانی تحت پیگرد قرار می دهد

جمعه 18 بهمن 1398 - 9:3:28
ظریف: ایران ترامپ را به جرم ترور سردار سلیمانی تحت پیگرد قرار می دهد

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه گفت جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهوری آمریکا را در مراجع قضایی بین المللی به اتهام تروریسم دولتی و تروریسم اقتصادی تحت پیگرد قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی "المیادین" که روز پنج شنبه منتشر شد ، تأکید کرد : «دونالد ترامپ»  رئیس جمهوری آمریکا با ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایانِ حضور نظامیان آمریکا را در منطقه رقم زد.
ظریف گفت: تشییع میلیونی شهید سپهبد سلیمانی، سیلی سختی به دولت آمریکا بود که آثار آن تا خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا ادامه خواهد یافت. 
وزیر امورخارجه ایران خطاب به آمریکایی‌ها افزود: باید با فرمانده نظامی در میدان جنگ روبرو می‌شدید، نه اینکه او را به صورت یک اقدام بزدلانه ترور کنید؛ گرچه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی همواره اینگونه عمل می‌کنند.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس شهید بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی تروریست‌های آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به شهادت رسید. 
ظریف همچنین گفت: دولت آمریکا با رونمایی از "معامله قرن" ثابت کرد که جاه طلبی‌های او بیشتر از جاه طلبی صهیونیست‌ها در طول تاریخ است و ترامپ نشان داد که نمی‌تواند در هیچ حل و فصل مشکلی، میانجی باشد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد.
به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد طرح معامله قرن است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 بهمن 1398 - 8:9:27