پیش‌نویس قطعنامه محکومیت الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین تهیه شد

چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 12:12:17
پیش‌نویس قطعنامه محکومیت الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین تهیه شد

تهران- الکوثر: پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که طرح الحاق شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری به سرزمین های اشغالی در چارچوب معامله قرن را محکوم کرده است ، از سوی تونس و اندونزی تهیه و به اعضای شورای امنیت ارایه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیپلمات ها اعلام کردند که احتمالا اواخر این هفته مذاکرات در مورد متن قطعنامه را آغاز می کنند.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است هفته آینده در صحن شورای امنیت درباره طرح مذکور سخنرانی کند.

طبق متن پیش نویس که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است، این قطعنامه بر غیرقانونی بودن الحاق هر کدام از بخش های سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید و بیانیه های اخیر در راستای الحاق این مناطق توسط اسرائیل را محکوم می کند.

طرح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن که حاصل سه سال مذاکرات یکجانبه صهونیست ها با تیم خاورمیانه آمریکا به رهبری جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ است، حاکمیت اسرائیل را بر شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری به رسمیت می شناسد.

به نوشته رویترز، کوشنر روز پنجشنبه برای ارائه توضیحات به سفرای شورای امنیت در صحن سازمان ملل حاضر می شود.  

پیش نویس این قطعنامه همچنین بر تسریع تلاش های منطقه ای و بین المللی برای شروع "مذاکرات معتبر" در مورد تمام مسائل در روند صلح خاورمیانه تاکید می کند.

پیش بینی می شود ؛ همانند قطعنامه هایی که پیشتر علیه اسرائیل در سازمان ملل به رای گذاشته شده و با مخالفت آمریکا مواجه بوده، احتمالا واشنگتن قطعنامه محکومیت الحاق شهرک های صهیونیستی را وتو کند.


چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 12:10:34