ایرج مسجدی: «معامله قرن» نژادپرستانه است

سه شنبه 15 بهمن 1398 - 13:27:39
ایرج مسجدی: «معامله قرن» نژادپرستانه است

تهران- الکوثر: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد "معامله قرن" یک طرح نژادپرستانه است که دوران "آپارتاید" حاکم بر آفریقای جنوبی را در اذهان زنده می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از ایرنا، «ایرج مسجدی» تاکید کرد که طرح موسوم به معامله قرن تلاشی است برای نادیده گرفتن حقوق ملت های منطقه که با هدف تقویت رژیم صهیونیستی و تضعیف دیگر کشورها به ویژه ملت فلسطین مطرح شده است.

سفیر ایران در عراق افزود طرح موسوم به معامله قرن در تضاد با حداقل حقوق مردم فلسطین و داشتن یک زندگی شرافتمندانه مبتنی بر حقوق اولیه انسانی است و ترامپ آن را تنها برای نجات رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تاکید کرد بی تردید فلسطینی ها، مردم دیگر کشورها و آزادی خواهان جهان این طرح ذلت بار را تحمل نمی کنند و آن را نخواهند پذیرفت.

وی توضیح داد که قضیه فلسطین همواره مساله نخست جهان اسلام بوده و دولت آمریکا تلاش کرده با دامن زدن به مسایل فرعی این موضوع را از محور اصلی جهان اسلام دور کند و به حاشیه بکشد و برای تحقق این راهبرد آمریکایی ها همواره سعی کرده اند که در بین کشورهای اسلامی و منطقه فتنه و اختلاف ایجاد کنند.

مسجدی اضافه کرد که هدف دولت کنونی آمریکا تحمیل توافقات است و این طرح نشان داد که ترامپ با اعلام آن دنبال اهداف انتخاباتی است؛  معامله قرن سند تسلیم شدن فلسطین را در درون خود دارد و بدون شک فلسطینیان و مسلمانان آن را نخواهند پذیرفت.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد که این طرح مانند طرح های ناقص دیگر پیش از تولد مرده به دنیا آمده است، معامله قرن نخست اینکه بر یهودی بودن رژیم صهیونیستی تاکید دارد و دوم آنکه برای مردم فلسطین هیچ حق و حقوقی قایل نیست و خطرناک تر از همه اینکه از فلسطینی ها می خواهد که رژیم صهیونیستی را به عنوان "دولتی یهودی" به رسمیت بشناسند.

وی اعلام کرد که معامله قرن نشان داد که 26 سال گفت و گو با رژیم صهیونیستی و آمریکا هیچ فایده ای نداشته و واشنگتن در این مدت رویکرد تحقیر ملت فلسطین را دنبال کرده است، اگر این نبوده چه دلیلی داشته که پس از این همه سال گفت و گو و عقب نشینی تشکیلات خودگران فلسطینی، آمریکایی ها آنها را چنین تحقیر کنند.

مسجدی گفت که فلسطینی ها و مردم منطقه با این اقدام آمریکا به خوبی متوجه شدند که بهترین راه رسیدن به حقوق خود، همان مقاومت و سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاده خواهی صهیونیست ها و اشغالگران است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که ارایه این طرح از سوی آمریکا نشان می دهد، نه مذاکره و امتیار دادن بلکه مقاومت تنها راه رسیدن به حقوق ملت فلسطین است.

مسجدی گفت تا محور مقاومت وجود دارد به رغم توطئه صهیونیست ها، دشمنان آرمان فلسطین و جهان اسلام قادر به تحقق و اجرای اهداف خود نخواهند بود، اگر مقاومت نبود همان گونه که صهیونیست ها برای فلسطین حقی قایل نیستند، به خود حق می دادند و جرات می کردند که اردن، مصر، عراق و عربستان را با ادعاهای واهی اشغال کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که این اقدام صهیونیست ها و حامی اصلی آنها یعنی آمریکا منجر به اتحاد و وحدت مردم کشورهای اسلامی و ملت های منطقه در مقابل برنامه ها و توطئه های رژیم صهیونیستی شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 15 بهمن 1398 - 13:27:32