زخمی شدن خبرنگار شبکه الکوثر در سوریه

یک شنبه 13 بهمن 1398 - 18:48:6
زخمی شدن خبرنگار شبکه الکوثر در سوریه

تهران - الکوثر : عکاس شبکه خبری "العالم" و خبرنگار شبکه تلویزیونی "الکوثر" حین پوشش خبری پیشروی های ارتش سوریه در محور جنوبی شهر حلب از سوی گروه های تروریستی مورد هدف قرار گرفته و مجروح شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «ابراهیم کحیل» عکاس شبکه خبری "العالم" و «صهیب المصری» خبرنگار شبکه تلویزیونی "الکوثر" در حمله گروههای تروریستی زخمی شدند.  
«وفاء شبرونی» خبرنگار شبکه روسیا الیوم نیز 29 ژانویه هنگام پوشش عملیات ارتش سوریه ضد گروه‌های تروریستی در منطقه "معره النعمان" از سوی این گروه‌ها هدف قرار گرفت و زخمی شد، اما وضعیت وی پایدار است. 
بر اساس گزارش های موجود فقط در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۲ خبرنگار در بحران سوریه کشته شدند.
گزارش انجمن خبرنگاران سوریه نیز حاکیست از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ تاکنون، ۲۵۵ خبرنگار کشته شده اند. 
ارتش سوریه عملیات آزادسازی مناطق اشغالی در غرب استان حلب و استان ادلب در شمال غرب سوریه را در روزهای اخیر پیگیری می کند. 
تروریست های مستقر در مناطق غربی حلب در چند روز گذشته اقدام به شلیک خمپاره به مناطق مسکونی در غرب حلب کرده بودند که با پاسخ ارتش سوریه مواجه و مواضع و استحکامات آنان در هم کوبیده شد. 
روز گذشته نیز تروریست ها قصد داشتند تا وارد منطقه الزهرا در حلب شوند که با مقابله ارتش سوریه طرح آنان خنثی و با برجای گذاشتن شمار زیادی تلفات مجبور به عقب نشینی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 بهمن 1398 - 18:18:5