تاکید ایران بر حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه

یک شنبه 13 بهمن 1398 - 15:39:35
تاکید ایران بر حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه

تهران - الکوثر : دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار سفیر سوریه در تهران گفت: ایران از هر اقدامی برای حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی سوریه و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه غرب آسیا استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل در دیدار «محمود عدنان» سفیر سوریه در تهران، با محکوم کردن ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروس قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط دولت آمریکا تصریح کرد: سپهبد شهید سلیمانی در کنار دولت و ملت سوریه در عرصه مبارزه با تروریسم کارنامه درخشانی را خلق کرد که منجر به استقلال و رهایی سوریه از چنگال تروریسم شد. 

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به عملیات ارتش سوریه در واکنش به اقدام تروریست‌ها در نقض مکرر آتش‌بس در استان ادلب ابراز امیدواری کرد: بحران در این استان که در نتیجه‌ی حضور تروریست‌ها در این منطقه ایجاد شده است، به زودی حل شود و ادلب به دامان مردم سوریه بازگردد. 

«محمود عدنان» سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه نقش محور مقاومت در منطقه غرب آسیا بعد از شهادت سردار سلیمانی کمرنگ نخواهد شد، اظهار کرد: ایران با ایستادگی در برابر مشکلات، همواره پیروز میادین سیاسی و بین‌المللی بوده است.

امیرعبداللهیان و عدنان همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، درباره موضوعات و مسائل مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اهمیت همکاری‌ منطقه‌ای و پارلمانی تبادل نظر کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 بهمن 1398 - 14:18:17

دسته بندی :