محمود عباس: طرح توطئه‌آمیز معامله قرن​​​​​​​ اجرایی نخواهد شد

چهار شنبه 9 بهمن 1398 - 11:0:51
محمود عباس: طرح توطئه‌آمیز معامله قرن​​​​​​​ اجرایی نخواهد شد

تهران- الکوثر: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به رونمایی از طرح صهیونیستی «معامله قرن» اعلام کرد: قدس فروشی نیست و این طرح توطئه‌آمیز اجرایی نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از ملت فلسطین خواست با اتحاد، طرحی که برای نابودی سرزمین‌شان ارائه شده است را نابود کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان با تاکید بر اینکه توطئه‌ها، معامله‌ها و طرح‌های نابودی مسئله فلسطین فرجامی جز شکست ندارد، افزود: اظهارت ضد فلسطینی "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با سیلی محکم پاسخ خواهیم داد.

"محمود عباس"، معامله قرن را بند پایانی بیانیه بالفور ارزیابی کرد.

بیانیه بالفور Balfour Declaration دوم نوامبر1917 و در سایه حمایت‌ های دولت انگلیس، زمینه را برای ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین و آواره کردن مردم آن، فراهم کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا روز سه‌ شنبه در اقدام یکجانبه گرایانه و بی توجه به شکست ماه ها تلاش برای همراه سازی جهانی و منطقه‌ای و جلب نظر طرف‌های فلسطینی، از طرح صهیونیستی "معامله قرن" رونمایی کرد. 

"معامله قرن"، طرحی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است؛ این طرح با همکاری و موافقت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، بحرین و امارات تهیه شده است.

بر اساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

در چارچوب طرح "معامله قرن"، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا ششم دسامبر2017 شهر اشغالی‌ قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد و از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر داد. دولت آمریکا دوشنبه 14 می 2018 این تصمیم را عملی کرد.

قدس از سال 1967 در اشغال رژیم صهیونیستی است.


چهار شنبه 9 بهمن 1398 - 9:36:54