جانشین «ابومهدی المهندس» در حشدالشعبی تعیین شد

چهار شنبه 2 بهمن 1398 - 13:11:31
جانشین «ابومهدی المهندس» در حشدالشعبی تعیین شد

تهران- الکوثر: یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق تایید کرد که در نشست اخیر شورای الحشد الشعبی، «ابوعلی البصری» به عنوان نایب‌رئیس جدید الحشد الشعبی و رئیس ستاد این سازمان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «کریم علیوی» عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، درباره انتخاب نایب‌رئیس جدید سازمان الحشد الشعبی توضیحاتی ارائه کرد.

وی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد: «در نشست شورای الحشد الشعبی، تصمیم گرفته شد که «ابوعلی البصری»  تصدی ریاست ستاد این سازمان را برعهده گیرد و جانشین شهید «ابومهدی المهندس» شود.»

امروز (چهارشنبه - 22 ژانویه)، شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» (که از امارات برنامه پخش می‌کند)، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سازمان الحشد الشعبی عراق جانشین ابومهدی المهندس نایب رئیس این سازمان را تعیین کرده است و از این پس ابوعلی البصری از فرماندهان ارشد سازمان بدر در این پست به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

المهندس دو هفته پیش (سیزدهم دی‌ماه) به همراه سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در پی عملیات تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سرتیپ «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق پیشتر، از معرفی «هادی العامری» به عنوان نامزد جانشین شهید «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق خبر داده و برخی رسانه‌های عراقی نیز اعلام کرده بودند که العامری رسماً جانشین شهید ابومهدی مهندس،  نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی شده است.

ابوعلی البصری، نخستین فرمانده نیروهای سازمان بدر است که در سال 1998، از این پست کناره‌گیری کرد تا شهید المهندس جایگزین او شود. در سال 2000 نیز المهندس از این پست کناره‌گیری کرد تا «هادی العامری» فرماندهی نیروهای بدر را برعهده گیرد و تا به امروز، وی در این پست قرار دارد.

البصری، در سال 2003، معاون وزارت آموزش و پرورش بود و پس از آن معاون وزیر کار شد. پس از حمله داعش به عراق، وی به صفوف الحشد الشعبی پیوست و پست فرماندهی عملیات الحشد را برعهده گرفت و با پسرانش با داعش جنگید. یکی از فرزندانش در همین جنگ، پای خود را از دست داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 2 بهمن 1398 - 13:11:21

دسته بندی :