سید حسن نصرالله : پاسخ به ترور شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت

یک شنبه 22 دی 1398 - 17:36:6
سید حسن نصرالله : پاسخ به ترور شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت

تهران - الکوثر : سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عین الاسد همانطور که رهبر انقلاب فرمودند تنها یک سیلی بود و پاسخ به جنایت آمریکا تا بیرون راندن کامل آنها از منطقه ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود گفت: وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد که موشک های ایران به پایگاه عین الاسد رسید. در پی این حمله، همه منطقه در آستانه جنگ قرار گرفت. این حمله بزرگ نظامی، شجاعت بی نظیر رهبران و ملت ایران را نشان داد. در این حمله، پایگاه نظامی آمریکا هدف قرار گرفت که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بی سابقه بود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با وجود همه تهدیدات قبلی خود، به آن پاسخ نداد. 
نصرالله افزود: این حمله همچنین واقعیت قدرت نظامی ایران را به نمایش گذاشت. این موشک ها را ایران در داخل این کشور ساخته است. این عملیات را افسران و سربازان ایرانی اجرا کردند. تصمیم گیری درباره این عملیات، سلاح های به کار رفته در این عملیات و اجرای این عملیات کاملا ایرانی بود. وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد 11 فروند موشک ایران به پایگاه عین الاسد اصابت کرد. این موضوع به معنای آن است که همه پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس موشک های دقیق ایران قرار دارند. 

سید حسن نصرالله افزود : حاج قاسم سلیمانی و نیز حاج ابومهدی المهندس، بیشتر عمر شریف خود را در جبهه ههای مقاومت سپری کردند و حتی کمتر در کنار خانواده هایشان بودند. در این هفته، پیام های زیادی از فرماندهان و نیروهای حزب الله دریافت کردم که خواستار اجرای عملیات شهادت طلبانه شدند که این روحیه یکی از برکت های این شهادت عظیم است.
نصرالله افزود: یکی از برکت های این شهادت، بر ملا کردن چهره واقعی آمریکا بود. عده ای اصرار داشتند که آمریکا دوست ملت ها و ضامن امنیت و ثبات منطقه است. اما این شهادت نشان داد که آمریکا شیطان بزرگ و دشمن اصلی ماست. مردم باید این موضوع را درک کنند. دولت های آمریکا بزرگترین جنایتکاران در جهان هستند. اسرائیل با حمایت های آمریکا، فلسطین را اشغال کرده است و به جنایت های خود در حق فلسطین و دیگر ملت های منطقه ادامه می دهد. آمریکا تروریسم تکفیری را به منطقه آورد. داعش را آمریکا تشکیل داد تا ملت ها، کشورها و تاریخ و تمدن ما را از بین ببرد. همه جنایت های داعش را در واقع باید پای آمریکا نوشت. جنگ های داخلی و فتنه انگیزیها هم بخشی از اقدامات آمریکاست. ملت ها نباید درباره شناخت دشمن واقعی اشتباه کنند. ملت های منطقه باید از این موضوع آگاه باشند و به آن توجه کنند. آمریکا تهدید اصلی است و اسرائیل ابزاری در دست آن است. آمریکا اصلی ترین تهدید برای امنیت ملی همه کشورهاست. آمریکا غارتگر اصلی نفت و ثروت های کشورهای ماست. 

سید حسن نصرالله گفت: شاهد تشییع میلیونی پیکرهای حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، اهواز، قم، کرمان و مشهد بودیم. درباره تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در تهران باید بگویم که پس از تشییع امام خمینی (ره) بی نظیر بود. پیش از طلوع آفتاب، خیابان های تهران پر از جمعیت شده بود. یعنی مردم پس از نماز صبح به خیابان ها آمدند و وجود سرمای شدید هوا، به همراه خانواده هایشان تا غروب آفتاب و رسیدن پیکر شهدا به میدان آزادی، در خیابان ها باقی بمانند. مردم گریه می کردند.
نصرالله افزود: نه تنها این تشییع پیکرها بی سابقه بود، اجازه بدهید ملت ایران در طول تاریخ بی نظیر است. پیام تشییع پیکرها در همه شهرهای ایران به ویژه تهران بسیار بزرگ بود.  

دبیرکل حزب الله لبنان افزود : حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، الگوی فرمانده اسلامی بودند که شبانه روز کار می کنند و خستگی نداشتند. آنها برای رضایت الهی کار می کنند و تواضع داشتند. دعا می کنیم که خداوند فرماندهانی شبیه آنها به ما اعطا کند. شهید فرمانده قاسم سلیمانی و شهید فرمانده ابومهدی المهندس، شاگردان مکتب امام خمینی (ره) بودند. شهید ابومهدی المهندس هم از نظر شخصیت ویژگی های شبیه شهید قاسم سلیمانی داشت. او با اینکه جانشین فرمانده نیروی بسیج مردمی عراق بود که بیش از 120 هزار نیرو دارد، اما خودش را شاگرد و سرباز حاج قاسم سلیمانی می دانست. 
نصرالله افزود: این دو در مبارزه با داعش در کنار هم بودند و خداوند هم اینطور مقدر کرد که اینها در کنار یکدیگر شهید شوند. چنین چیزی تصادفی نبود. حاج قاسم سلیمانی در 20 سال گذشته هیچ درخواستی از ما نکرد و هیچ دستوری به ما نداد. همانطور که جمهوری اسلامی هم هرگز در برابر کمک های خود، درخواستی از ما نداشته است. شاید هیچ کسی باور نمی کند که جمهوری اسلامی ایران بر اساس مسئولیت های اخلاقی و دینی خود کمک می کند و هیچ درخواستی از ما ندارد و هیچ دستوری به ما نمی دهد و حتی انتظار تشکر هم از ما ندارد. غربیها نمی توانند چنین چیزی را درک کنند و به همین علت تصور می کنند گروه های مقاومت ابزاری در دست ایران هستند. 
نصرالله افزود: جمهوری اسلامی ایران خود را مسئول ملت های مستضعف در جهان می داند و بر این اساس به آنها کمک می کند. تواضع، محبت، برادری، حضور میدانی و حضور در خط مقدم و آمادگی شهادت از جمله ویژگی های حاج قاسم سلیمانی بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 دی 1398 - 17:24:48