حال شیخ زکزاکی در زندان نیجریه وخیم تر شد

شنبه 21 دی 1398 - 9:48:4
حال شیخ زکزاکی در زندان نیجریه وخیم تر شد

تهرن- الکوثر: دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه از وخامت حال او در زندان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی در چندین توییت اعلام کرد که بر اساس اطلاعات افرادی که روز پنج شنبه 9 ژانویه 2020 با وی ملاقات کرده اند، اوضاع جسمی او وخیم است.

در بیانیه این دفتر آمده است: مسئولین زندان مانع رسیدگی پزشکان به شیخ زکزاکی و مداوای وی می شوند لذا دقیقا نمی دانیم ایشان در چه وضعیتی هستند و تا چه اندازه حالشان وخیم است.

این دفتر افزود بر اساس بیانیه "عایشه دیککو" دادستان کل نیجریه اعلام کرده است که تعیین سرنوشت شیخ زکزاکی بر عهده دادگاه است نه دولت محلی. لذا تردیدی نیست که این ظالمان نیت های وحشتناکی برای شیخ دارند.

در این بیانیه تأکید شده است که مقامات نیجریه درصدد گرفتن حکم اعدام برای شیخ زکزاکی هستند.

گفتنی است نظامیان نیجریه در سال 2015 با حمله به حسینیه "بقیه الله (عج)" در شهر زاریا و منزل شیخ زکزاکی در ایالت کادونا واقع در شمال نیجریه وی را به همراه همسر و یکی از فرزندانش دستگیر کردند. در این حمله صدها مسلمان شیعه به شهادت رسیدند؛ برخی رسانه ها آمار شهدا را 2000 نفر اعلام کردند.

در این حمله شیخ زکزاکی به شدت مجروح شد و 3 تن از فرزندانش به شهادت رسیدند. سه تن دیگر از فرزندان وی سال پیش از این اتفاق، در حمله پلیس به تظاهرات روز قدس به شهادت رسیده بودند.


شنبه 21 دی 1398 - 9:32:58