عطوان: دروغ ترامپ درباره تلفات پاسخ موشکی ایران

پنج شنبه 19 دی 1398 - 11:48:36
عطوان: دروغ ترامپ درباره تلفات پاسخ موشکی ایران

تهران- الکوثر: روزنامه نگار برجسته فلسطینی تاکید کرد این ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که حمله موشکی گسترده ایران به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق هیچ تلفاتی نداشته، دروغ محض است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان» نوشت: به دست آوردن هرگونه دلیل مادی که تلفات انسانی سربازان آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد را تایید کند، هنوز زود است اما شواهدی در این زمینه هست که ثابت می کند دونالد ترامپ در اظهارات اخیر خود که با حالتی سرشکسته وشرم آور آنها را آغاز کرد، دروغ گفته و حقیقت را بر زبان نیاروده است.

می توان دلایلی که دروغ های ترامپ را درباره نبود تلفات انسانی بین نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد ثابت می کند، در موارد زیر خلاصه کرد: 

اول اینکه ترامپ تاکید کرد که در واکنش به ساقط کردن پهپاد گلوبال هوک این کشور بر فراز تنگه هرمز ، یک پهپاد ایرانی را ساقط کرده است و قول داد که به زودی فیلم آن را برای تایید ادعاهایش منتشر می کند اما تا این لحظه و پس از گذشت چهار ماه از این وعده، ما چیزی ندیده ایم.

دوم اینکه او تاکید کرد که ده دقیقه قبل از رسیدن هواپیماهای این کشور به اهداف خود در عمق ایران، حملات هوایی تلافی جویانه علیه ایران را لغو کرده اما هیچ مدرکی دال بر ادعاهایش ارائه نکرد.

سوم: ترامپ قول داد که از هرگونه حمله ایران به منافع آمریکا و متحدانش در خاورمیانه و جهان انتقام بگیرد در حالی که وقتی تاسیسات نفتی آرامکو در بقیق و خریس بمباران شدند، زبانش را بلعید و گفت که به عربستان سلاح می فروشد اما از آنها برای محافظت از این کشور استفاده نمی کند.

چهارم: روزنامه نگاران آمریکایی هشت دروغ از مشهورترین دروغ های ترامپ را رصد کرده اند که از آن جمله اینکه عبارتند از: ایرانی ها ۱۵۰ میلیارد دلار پس از توافق هسته ای دریافت کردند- ارزش کسری تجارت با اتحادیه اروپا ۱۸۰ میلیارد دلار است- چین سالانه ۵۰ میلیارد دلار از آمریکا می گیرد- ایرلند بخشی از انگلیس است- پوتین جزیره کریمه را از اوباما گرفت- او همچنین گفت که ۵ میلیارد دلار هزینه کرده تا رئیس جمهور آمریکا شده است در حالی که ثروتش کمتر از ۴ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

پنجم: ترامپ تاکید کرد که ابوبکر بغدادی و حمزه پسر بن لادن را کشته است اما تا این لحظه جسد آنها را ندیده ایم. او ادعا کرد که آنها را در دریا دفن کرده و ما در آینده نزدیک آنها را نخواهیم دید.

تحلیلگر فلسطینی در ادامه نوشت: حتی اگر فرض کنیم که موشک های ایرانی هیچ آمریکایی را در پایگاه مذکور نکشته، اما با این حال ترامپ به هیچ وجه انکار نکرد که آن موشک ها به این پایگاه اصابت کرده و برخی از تاسیسات آن را تخریب کرده است و این موضوع تاکیدی بر این قضیه است که رهبران ایران بدون هیچ تردیدی قادر به پرتاب موشک به بزرگترین پایگاههای آمریکا در عراق هستند و این موشک ها در اصابت به اهداف خود بسیار دقیق بوده و هستند.

ترامپ نمی خواهد از پتانسیل های عظیم و ارتش بزرگ کشورش برای پاسخ به حملات ایران استفاده کند زیرا می داند که چنین پاسخی به معنای پاسخ متقابل است و اگر به ادعای او، هیچ آمریکایی در حمله اول کشته نشد، قطعا این به معنای آن نیست که در حمله دوم هم همین وضعیت رخ خواهد داد.

تهدید ترامپ مبنی بر اعمال تحریم های اضافی علیه ایران پس از بمباران موشکی عین الاسد، خنده دار و مضحک است و اضمحلال او را نشان می دهد؛ مگر دیگر تحریمی باقی مانده است که او بخواهد اعمال کند درحالی که آخرین تحریمش علیه محمد جواد ظریف بوده و شاید می خواهد در تحریم های آینده، لبخند معروف او را هم تحریم کند.

این یک جنگ فرسایشی دراز مدت است که هر احتمالی در مورد آن وجود دارد و به مدیریتی متصف به اعتماد به نفس، عزت و زیرکی نیاز دارد اما ایرانی ها – هرچند اختلاف نظر وجود داشته باشند- تاکنون برنده بوده اند.

مرحله آتی، مرحله ناامنی و بی ثباتی پایگاههای آمریکا در خاورمیانه بویژه منطقه خلیج(فارس) جهت مقدمه چینی برای اخراج آن است؛ موضوعی که حشد شعبی در عراق، انصارالله در یمن، حزب الله در عراق، حماس و جهاد اسلامی در غزه آن را برعهده خواهند گرفت و بدون شک حشد شعبی انتقام شهادت ابومهدی المهندس را خواهد گرفت.

وی در پایان نوشت: ترامپ در این سال انتخاباتی روی خوش نخواهد دید و متحدانش در منطقه و خلیج فارس هم خواب راحتی نخواهند داشت. حقایق درباره تلفات آمریکا در بمباران موشکی ایران به زودی آشکار خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 19 دی 1398 - 11:48:18