آیین بزرگداشت سردار سلیمانی در جنوب لبنان برگزار شد

پنج شنبه 19 دی 1398 - 9:2:17
آیین بزرگداشت سردار سلیمانی در جنوب لبنان برگزار شد

بیروت- الکوثر: صدها تن از مردم و مسوولان روستاها و شهرهای جنوب لبنان چهارشنبه شب با شرکت در آیین بزرگداشت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) یاد آنان را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این آیین باشکوه که در مجمع امام حسین (ع) در شهر شیعه نشین «صور» در جنوب لبنان برگزار شد، هیات هایی از جنبش های اَمَل و حزب الله، حزب قومی اجتماعی، جنبش سوسیالیست عربی، شماری از نمایندگان مجلس لبنان و هم چنین «احمد حسینی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت حضور داشتند.

«حسن عزالدین» نماینده و عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس ملی لبنان در آیین یادبود سردار سلیمانی و ابومهدی در صور گفت: خون این دو، امت اسلام، راه و روش نهضت و محور مقاومت و مساله ی فلسطین را احیا می کند زیرا این مجاهدان برای انسانیت، اسلام و فلسطین جهاد و خدمت کردند.

وی افزود: به همین دلیل است که مردم و شخصیت های گوناگون با گرایش های سیاسی و فرهنگی مختلف در روستاها و شهرهای عراق، سوریه، یمن، نوار غزه در فلسطین، لبنان و ایران مراسم ویژه ترحیم برای آنان برگزار کردند و عواطف پاک خود را نشان دادند.

عزالدین با اشاره به حضور میلیونی شهروندان عراقی و ایرانی در آیین تشییع پیکر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد، نجف، سامرا ، بصره، اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان خاطرنشان کرد: پس از این حضور باشکوه، هیات حاکمه ی آمریکا فهمید که دو مجاهد یاد شده چه جایگاه والایی در میان مسلمانان و شیعیان دارند.

این نماینده ی مجلس ابراز امیدواری کرد خون این دو موجب آزادی قدس و فلسطین شود و راهشان نیز الگوی مجاهدان محور مقاومت قرار گیرد.

قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه هشت نفر از همرزمانشان جمعه گذشته در بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ترور و به شهادت رسیدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 19 دی 1398 - 9:1:36