تشییع پیکرهای شهدای مقاومت در بغداد

شنبه 14 دی 1398 - 13:40:37
تشییع پیکرهای شهدای مقاومت در بغداد

تهران- الکوثر: هزاران نفر از مردم، شخصیت های سیاسی، دینی و عشایر بغداد از شیعه، سنی و مسیحی در میدان "الحریه" و خیابان های اطراف منطقه "الکراده" در بغداد پایتخت عراق پیکرهای شهدای مقاومت را در این شهر تشییع کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هزاران نفر از مردم، شخصیت های سیاسی، دینی و عشایر بغداد از شیعه، سنی و مسیحی در میدان "الحریه" و خیابان های اطراف منطقه "الکراده" در بغداد پایتخت عراق پیکرهای شهدای مقاومت را در این شهر تشییع کردند.

سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده شهید سپاه قدس و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

در این مراسم شماری از مقام های بلند پایه عراقی از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت موقت عراق، سید عمار حکیم رییس جریان حکمت عراق، هادی العامری فرمانده جدید حشد الشعبی و شماری از مسوولان احزاب و گروه های عراقی شرکت داشتند.

هزاران نفر از مردم عراق از صبح امروز در میدان الحریه و خیابان های اطراف آن در انتظار رسیدن پیکر شهدای مقاومت از شهر مقدس کاظمین به بغداد برای تشییع آنان بودند.

مراسم تشییع این شهدا از صبح امروز در حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد در کاظمین در نزدیک بغداد آغاز شد.

مردم بغداد با شعارهای "کلا کلا آمریکا و کلا کلا اسرائیل" (نه به آمریکا و نه نه اسراییل) در انتظار استقبال از پیکر شهدا بودند.

در سه ماه گذشته برخی رسانه ها وابسته به بعضی از کشورهای عربی و غربی تلاش دارند با انتشار برخی اخبار یک سویه چنین القا کنند که مردم عراق در حال دور شدن از جمهوری اسلامی ایران بودند.

هر سال میلیون ها عراقی برای زیارت به اماکن مقدس ایران سفر می کنند و یکی از تلاش های دشمنان دوری دو ملت از یکدیگر است.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق پیشتر اعلام کرده بود که بعد از پایان مراسم تشییع در کاظمین و بغداد برای سه روز عزای عمومی ادامه دارد و مجالس ترحیم مختلفی به یاد شهدای مقاومت در این منطقه برگزار می شود.
قرار است که مراسم تشییع دیگری نیز متعاقبا در بین الحرمین کربلای معلا و حرم امیرمومنان علی (ع) در شهر نجف اشرف برگزار شود.

پیشتر نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفته بود که در دیداری که با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق داشته، عراقی ها اصرار کرده اند که مراسم تشییع باشکوه پیکرهای شهدای مقاومت در عراق برگزار شود.


شنبه 14 دی 1398 - 13:18:16