بازتاب بیانات رهبری در محکومیت حمله آمریکا به عراق در رسانه های عربی

پنج شنبه 12 دی 1398 - 10:40:51
بازتاب بیانات رهبری در محکومیت حمله آمریکا به عراق در رسانه های عربی

تهران- الکوثر: رسانه های عرب زبان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در خصوص محکومیت حمله آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی عراق بازتاب دادند و به نقل از ایشان نوشتند که آمریکا انتقام داعش را از الحشد الشعبی می گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نسخه عربی خبرگزاری اسپوتنیک نوشت که رهبر انقلاب ایران امروز چهارشنبه در دیدار جمعی از پرستاران این کشور، به اتهامات ترامپ علیه ایران پاسخ داد و گفت: این شخص در مطلبی گفته ایران مسئول حوادث بغداد است و به آن پاسخ خواهیم داد. اما اولا شما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. ثانیا باید منطقی باشید که البته منطقی نیستید تا بفهمید که مردم منطقه همچون مردم عراق و افغانستان، از شما به دلیل جنایت هایتان متنفرند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه و ساعاتی بعد از تجمع و حمله مردم خشمگین عراق به سفارت آمریکا در بغداد، در توئیتی مدعی شده بود که ایران در حمله معترضان عراق به سفارت واشنگتن ، نقش دارد.

اسپوتنیک بخش هایی از توئیت رهبری را نیز این باره پوشش داد و به نقل از ایشان نوشت: اگر جمهوری اسلامی به دنبال جنگ بود، این کار را علنی انجام می داد. ما در پی جنگ نیستیم اما با قدرت از منافع ایران دفاع خواهیم کرد.

روسیا الیوم نیز با پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب، به نقل از ایشان نوشت: نگاه کنید آمریکایی ها در عراق و سوریه چه می‌ کنند. آنها انتقام داعش را با هدف قرار دادن مقرهای الحشد الشعبی، می گیرند.

نسخه عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز سخنان رهبر کشورمان را پوشش داد و نوشت که رهبر ایران به اتهامات آمریکا علیه این کشور درباره دست داشتن تهران در حمله به سفارت واشنگتن در بغداد، واکنش نشان داد.

آناتولی در این خبر با این تیتر «واشنگتن از الحشد الشعبی انتقام شکست داعش را می گیرد» به نقل از ایشان نوشت: هر کشوری ایران را تهدید کند، ایران نیز بدون ملاحظه ضربه سختی به او وارد خواهد کرد.

روزنامه «العربی الجدید» نیز بیانات رهبر معظم انقلاب را پوشش داد و به نقل از ایشان نوشت: من و دولت و ملت ایران، حمله آمریکا به الحشدالشعبی عراق را به ‌شدت محکوم می‌ کنیم.

ایشان با رد نقش ایران در سازماندهی یورش ها به سفارت آمریکا در بغداد گفتند: جمهوری اسلامی اگر بخواهند با کشوری مقابله کند این کار را علنی انجام می دهد.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» نیز از بیانیات رهبری به پوشش سخن ایشان درباره رد نقش ایران در اعتراضات مقابل سفارت آمریکا در عراق، اکتفا کرد.

روزنامه «القدس العربی» هم به نقل از خبرگزاری فرانسه، بخشی از بیانات معظم له را پوشش داد و به نقل از ایشان نوشت: من، دولت و مردم ایران این رفتار خبیثانه آمریکا (در حمله به مواضع الحشد الشعبی) را به شدت محکوم می کنیم.

آمریکا شامگاه یکشنبه (۸ دی) با جنگنده های نظامی خود به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد.

همزمان با تشییع کشته شدگان حمله هوایی آمریکا به مراکز الحشد الشعبی در شهر قائم در استان الانبار، شمار زیادی از مردم عراق روز سه شنبه با حضور در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خواستار اخراج سفیر این کشور از عراق شدند.


پنج شنبه 12 دی 1398 - 10:40:45