حمله معترضان عراقی به سفارت آمریکا در بغداد + فیلم

سه شنبه 10 دی 1398 - 14:34:40

تهران - الکوثر : هزاران معترض عراقی امروز سه شنبه پس از تشییع پیکر شهدای الحشد الشعبی با تجمع مقابل سفارت آمریکا در بغداد حمله هوایی این کشور به مواضع نیروهای مقاومت را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مردم خشمگین عراق در این تجمع  ضمن به آتش کشیدن یکی از ورودی های ساختمان سفارتخانه آمریکا دربغداد از دیوارهای این سفارت بالا رفته و با به  اهتزاز درآوردن پرچم‌های الحشد الشعبی ، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

دراین تجمع اعتراضی ، « ابومهدی المهندس» معاون رئیس الحشد الشعبی و «قیس الخزعلی» رهبر عصائب اهل الحق و «ابودعاء العیساوی» معاون جهادی «مقتدی صدر» رهبر جریان صدرحضور داشتند.  

فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق نیز برای شرکت در تظاهرات مردمی وارد محل برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد شد. 

به دنبال این اقدام مردم عراق، سفیر آمریکا در بغداد به همراه سایراعضای این سفارتخانه به صورت جمعی پا به فرار گذاشته و به مکان نامعلومی رفتند. 

پهپادهای آمریکایی یکشنبه شب مواضع تیپ های 45 و 46 حشد الشعبی در شهر القائم در مرز عراق با سوریه را هدف قرار دادند که در این حمله دستکم 25 نفر از اعضای "حشد الشعبی" شهید و 51 نفر دیگر زخمی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 دی 1398 - 14:20:14

عکسهای بیشتر :