نیروهای خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه‌ ای را توقیف کردند

یک شنبه 1 دی 1398 - 12:27:48
نیروهای خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه‌ ای را توقیف کردند

تهران - الکوثر : نیروهای ارتش ملی لیبی ، یک کشتی متعلق به ترکیه را در دریای مدیترانه توقیف و آن را به بندر «راس‌الهلال» در شرق لیبی منتقل کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» وابسته به ژنرال  " خلیفه حفتر " اعلام کردند که توقیف کشتی  متعلق  به ترکیه روز شنبه  در جریان گشت زنی در آب‌های منطقه‌ای لیبی و در ساحل درنه و در مرز دریایی (بر اساس توافق امضا شده میان ترکیه و دولت وفاق ملی به رهبری فائر السراج)، صورت گرفته است.  

بر اساس گزارش‌ها ، این کشتی با پرچم کشور گرانادا در حال حرکت بوده اما سرنشینان آن ترکیه‌ای بودند. 

نیروهای حفتر اعلام کردند با انتقال این کشتی به بندر راس الهلال لیبی ، بازجویی و تحقیق از محموله آن و اتخاذ اقدامات مرسوم بین‌المللی درباره آن انجام می‌شود.  

نیروهای حفتر پیشتر نیز هشدار داده بودند ، که کشتی‌ های ترکیه‌ ای را در صورت نزدیک شدن به سواحل لیبی هدف قرار داده و آنها را غرق می‌کنند. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهوری ترکیه و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی ، روز چهارشنبه (27 نوامبر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید کشورهای حاشیه مدیترانه از جمله مصر، قبرس و یونان مواجه شد. 

ترکیه همچنین با لیبی ، توافقی برای همکاری‌های نظامی و امنیتی امضا کرده است که براساس آن اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی بلا مانع خواهد بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 دی 1398 - 11:25:20