جامعه مدرسین قم اقدام فوری برای درمان شیخ زکزاکی را خواستار شد

یک شنبه 1 دی 1398 - 10:24:43
جامعه مدرسین قم اقدام فوری برای درمان شیخ زکزاکی را خواستار شد

تهران - الکوثر : جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن حبس غیرقانونی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه، رفع محدودیت‌های اعمال شده و همچنین اقدام فوری برای آغاز درمان این عالم دینی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز شنبه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی بر انتقال شیخ «ابراهیم زکزاکی» به زندان با وجود وخامت وضعیت جسمانی، ضمن ابراز نگرانی شدید از به خطر افتادن سلامتی وی، مسئولیت عواقب تأخیر در معالجه و درمان شیخ زکزاکی و حبس غیرقانونی وی، متوجه دولت نیجریه است.

براساس این بیانیه ؛ لازم است دولت نیجریه با پایان دادن به وضعیت کنونی، خدمات لازم پزشکی و درمانی را به شیخ «زکزاکی» ارائه کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد : شایسته نیست دولتی که مدعی آزادی و متکفل حقوق شهروندان خود است، درباره کسی که جز صلاح کشور و مردم نیجریه را نمی‌خواهد تا این حد جفا کند. 

شیخ زکزاکی و همسرش دسامبر 2015 در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه‌ای در شهر "زاریا" بازداشت شدند؛ در این حمله، صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی نیز به شهادت رسیدند. 

پس از تلاش‌ها و اعتراض‌های بسیار و فشار‌های داخلی و بین المللی، دادگاه نیجریه اوت 2019 به شیخ زکزاکی و همسرش اجازه داد تا برای درمان به هند سفر کنند اما به‌علت نارضایتی از روند درمان، محدودیت‌های امنیتی و نبود پزشکان مورد اعتماد، شیخ زکزاکی و همسرش پس از دو روز اقامت در هند ، این کشور را به مقصد نیجریه ترک کردند.  

نیروهای امنیتی نیجریه پس از آنکه شیخ زکزاکی وهمسرش وارد فرودگاه آبوجا شدند، آنها را به مکانی نامعلوم منتقل کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 دی 1398 - 10:24:15

پربازدیدها