آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در پشت‌پرده فتنه‌های اخیر عراق

یک شنبه 1 دی 1398 - 7:55:12
آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در پشت‌پرده فتنه‌های اخیر عراق

تهران - الکوثر : دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در فتنه انگیزی‌های اخیر در عراق با سوء استفاده از تظاهرات مردمی، دست دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "قیس الخزعلی"، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق روز شنبه بااشاره به اینکه مردم کشورش عناصر خارجی  را مسئول تحریک خشونت‌ها در تظاهرات می‌دانند، افزود، مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در قتل عام تظاهرکنندگان عراقی نقش دارند. 

الخزعلی با بیان اینکه اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی ، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری حق مردم است، تصریح کرد : مردم عراق هیچگاه خواستار سرنگونی نظام و تعطیلی همه احزاب نیستند.  

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق جمعه شب نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر فاش کرد : دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر عراق خواسته بود نیمی از ذخایر نفت این کشور را مقابل بازسازی عراق به وی تحویل دهد. 

گردان‌های حزب‌ الله عراق هم اخیرا اعلام کرد : دولت آمریکا  و رژیم صهیونیستی به علت نارضایتی از سیاست‌ های بغداد، در ناآرامی‌ های اخیر عراق دست دارند. 

برخی از استان های عراق  از جمله بغداد در هفته های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری هستند اما این اعتراضات در روزهای اخیر به سمت خشونت رفته و ده‌ها کشته و زخمی داشته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 دی 1398 - 7:53:2