رویترز: اروپایی‌ها احتمالا مکانیسم ماشه را فعال می‌کنند

جمعه 29 آذر 1398 - 17:30:43
رویترز: اروپایی‌ها احتمالا مکانیسم ماشه را فعال می‌کنند

تهران- الکوثر: خبرگزاری رویترز گزارش داد کشور‌های اروپایی احتمالا مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را در ماه ژانویه (دی-بهمن) سال آتی میلادی فعال می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری رویترز به نقل از شش دیپلمات غربی و اروپایی گزارش داد کشور‌های اروپایی باقی‌مانده در برجام، احتمالا مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام (مکانیسم ماشه) را در ماه ژانویه (دی-بهمن) 2020 فعال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، اروپایی‌ها با هدف به عقب بازگرداندن گام‌های برجامی ایران احتمالا مکانیسم ماشه را فعال می‌کنند، اما برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، عجله نمی‌کنند.

رویترز به نقل از منابع خود نوشت انگلیس، آلمان و فرانسه توافق کرده‌اند که مکانیسم ماشه را آغاز کنند، اما پیش از مراجعه به شورای امنیت برای اقدام ایران صبر می‌کنند. 

یک منبع دیپلماتیک اروپایی اعلام کرد: «آغاز این فرایند با هدف حل مسائل مشکل‌ساز و حفظ توافق انجام می‌گیرد. تحریم‌های سازمان ملل به صورت خودکار به دنبال این فرایند نمی‌آید. اگر تصمیم بگیریم این کار (احیای تحریم‌های سازمان ملل) را انجام دهیم، به معنای آن است که تصمیم گرفته‌ایم میخ آخر را به تابوت [برجام] بزنیم». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 29 آذر 1398 - 16:46:21