عبدالمهدی: فعالیت دولت من تا زمان تشکیل کابینه جدید ادامه خواهد داشت

چهار شنبه 27 آذر 1398 - 13:47:28
عبدالمهدی: فعالیت دولت من تا زمان تشکیل کابینه جدید ادامه خواهد داشت

تهران- الکوثر: نخست وزیر مستعفی عراق تاکید کرد که کابینه موقت‌ وی تا زمان تشکیل یک کابینه جدید در این کشور به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: نمی‌توان وجود خلأیی مدیریتی، سیاسی، امنیتی و یا دولتی را تصور کرد. راهکارهایی برای تشکیل کابینه جدید به صورتی که بتواند ظرف ۳۰ روز اعضای کابینه را انتخاب کند، وجود دارد و رایزنی‌ها با رئیس جمهور در این زمینه به صورت مستمر برقرار است.

عبدالمهدی گفت: پیام پارلمان برای رییس جمهور این است که به راه درستی برای انتخاب نخست وزیر ظرف روزها و ساعات آتی دست یابد.

نخست وزیر مستعفی عراق افزود: در پیام پارلمان برای رییس جمهور، فراکسیون اکثریتی که در سال ۲۰۱۸ نخست وزیر را انتخاب کرد و بر اساس آن، کابینه کنونی تشکیل شد، مشخص گشت، رییس جمهور راه مشخصی برای رایزنی با فراکسیون‌ها، محاسبه و رسیدن به آمار دقیقی برای معرفی فراکسیون اکثریت جهت انتخاب کاندیدایی از این فراکسیون در اختیار دارد و این مسئولیت قانونی او است.

وی ادامه داد: اگر فردی کاندیدای نخست وزیری شود و بتواند کابینه خود را تشکیل دهد، با تمام امکاناتی که داریم، به او کمک خواهیم کرد و از دولت آتی حمایت خواهیم کرد، بودجه آماده است و به کابینه جدید ارائه خواهد شد.


چهار شنبه 27 آذر 1398 - 9:20:14