همدستی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها برای غارت نفت سوریه

سه شنبه 26 آذر 1398 - 14:28:17
همدستی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها برای غارت نفت سوریه

تهران- الکوثر: یک پایگاه خبری وابسته به معارضان سوری خبر داد یک هیئت رسمی از شرکت نفتی آرامکو سعودی وارد میدان نفتی العمر سوریه شده و قرار است با نظامیان آمریکایی مستقر در این میدان نفتی، قرارداد امضا کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری معارض «دیرالزور-24» به نقل از «منابع ویژه» گزارش داد شرکت نفتی «آرامکو» عربستان سعودی قصد دارد «از میادین و چاه های نفتی دیرالزور سوریه بهره‌برداری کند».

این منابع تأکید کردند «طرح آرامکو در این زمینه وارد فاز اجرایی شده و هیئت اعزامی این شرکت از میدان نفتی العمر بازدید کرده است».

به گفته این منابع، عملیات بهره‌داری «از طریق قراردادهایی صورت خواهد گرفت که آرامکو با دولت آمریکا منعقد خواهد کرد؛ دولتی که نیروهایش بر اکثر میادین نفت و گاز در شمال شرق سوریه تسلط دارند».

در همین ارتباط، منابع محلی حاضر در سوریه از گام های جدید ایالات متحده آمریکا به همراه مصر و عربستان برای غارت نفت سوریه خبر دادند. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری آناتولی گفتند 15 مهندسی مصری و سعودی دیروز دوشنبه وارد میدان نفتی «العمر» شدند. شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» این میدان را به همراه آمریکا در اشغال خود دارند.

منابع مذکور تأکید کردند این مهندسان شامگاه جمعه با بالگردهای آمریکایی وارد این منطقه از سوریه شده بودند. گفته می‌شود که مأموریت این مهندسان و تکنسین‌ها، بازسازی میدان نفتی، افزایش تولید نفت در آن و آموزش کارکنان آن است.

این در حالی است که کُردهای حاضر در میدان العمر هفته گذشته گفته بودند به چند تکنیسین برای فعالیت در این میدان نیاز دارند.

میدان العمر بزرگترین میدان نفتی سوریه است. تولید نفت در این میدان پیش از آغاز جنگ سوریه در سال 2011، حدود 27 هزار بشکه در روز بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 26 آذر 1398 - 13:37:4