غربت حرم سیدالشهدا (ع) در روزهای پرآشوب عراق+عکس

شنبه 23 آذر 1398 - 10:22:40
غربت حرم سیدالشهدا (ع) در روزهای پرآشوب عراق+عکس

تهران_الکوثر: این روزها با کاهش تعداد کاروان‌های اعزامی به عتبات، حرم امام حسین (علیه السلام) غربت خاصی دارد، تا جایی که در برخی از ساعت شبانه‌روز حتی خالی از زائر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   این روزها فیلم و عکس‌های متنوعی از غربت حرم امام حسین (علیه السلام) و نبود زائران در کربلا منتشر شده که موجب ناراحتی بسیاری از عاشقان حسینی شده است.

اما اینکه چرا در این ایام حرم امام حسین (علیه السلام) خالی از زائر است، در حالی که زائران ایرانی همواره مشتاق رفتن به زیارت امام حسین (علیه السلام) هستند، امری قابل تأمل است. ایرانیان در اربعین امسال نشان دادند که حتی با سیاه‌نمایی دشمنان نسبت به نبود امنیت به عشق امام حسین (علیه السلام) در این مسیر قدم برداشته و اجازه نمی دهند که دشمنان بین مسلمانان اختلاف‌افکنی کنند.

با وجود این، ایرانیان پس از اربعین حسینی به دلیل بالا گرفتن اعتراضات مردمی در عراق امکان تشرف به عتبات را نداشتند، به طوری که آبان‌ماه اعزام کاروان‌های عتبات متوقف شد و پس از یک ماه تأخیر در آذرماه سفر به کربلا از سوی سازمان حج و زیارت از سر گرفته شد.

البته به دلیل شرایط عراق تنها سفرهای هوایی به عتبات انجام گرفت و قرار بود سفرهای زمینی نیز برقرار شود، اما با توجه به شرایط عراق این امر صورت نگرفت و همچنان هم تنها اعزام‌های هوایی در حال انجام است.

با وجود داشتن امنیت لازم در اطراف حرم‌های کربلا و نجف و همچنین حضور نیروهای امنیتی، اما متأسفانه تعداد زائران حرم امام حسین (علیه السلام) این روزها کمتر از همیشه است، به طوری که از ساعت 11 شب به بعد کمتر زائری به حرم امام حسین (علیه السلام) مشرف می‌شود.

در ادامه تصاویری از غربت حرم امام حسین (علیه السلام) و نبود زائران در این قطعه از بهشت را مشاهده می‌کنید:



 


از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 23 آذر 1398 - 10:2:19

دسته بندی :