نخست وزیر جدید عراق تا دو روز آینده معرفی می شود

پنج شنبه 21 آذر 1398 - 13:4:21
نخست وزیر جدید عراق تا دو روز آینده معرفی می شود

تهران - الکوثر : ائتلاف الفتح در پارلمان عراق اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور پیش از پایان مهلت قانونی و تا دو روز دیگر، نخست‌وزیر جدید را معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ائتلاف فتح عراق از وجود شش نامزد برای تصدی پست نخست‌وزیری پس از موافقت با استعفای «عادل عبدالمهدی» خبر داد و گفت: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق طی دو روز آتی و پیش از پایان مهلت قانونی، نخست‌وزیر جدید را مأمور تشکیل کابینه خواهد کرد. 

ائتلاف فتح تصریح کرد: فراکسیون‌های سیاسی نیز در حال بررسی سوابق شش نامزد مطرح ملی و توانمند برای تصدی پست نخست‌وزیری هستند، اما هویت این نامزدها برای رسانه‌ها فاش نشده است، زیرا برخی طرف‌ها به دنبال فروپاشی کشور از طرق سیاسی و رسانه‌ای هستند و می‌خواهند عراق را به خلأ قانونی سوق دهند. 

ائتلاف الفتح تاکید کرد: شخصیت جدیدی که از حمایت مرجعیت دینی و تظاهرات‌کنندگان برخوردار باشد، نخست‌وزیر عراق می‌شود و طی دو روز آینده، او معرفی می شود. 

در پی تشدید اعتراضات، نخست وزیر عراق کناره گیری کرد و پارلمان عراق  با تشکیل جلسه فوق العاده با استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر این کشور موافقت کرد. 

براساس قانون اساسی عراق، با پذیرش استعفای نخست وزیر، رئیس جمهوری 15 روز (تا 18 دسامبر) فرصت دارد نخست وزیر جدید را معرفی کند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 آذر 1398 - 12:52:33