انتقال خانواده‌ های داعشی ازسوریه به عراق توسط آمریکا

جمعه 15 آذر 1398 - 9:15:43
انتقال خانواده‌ های داعشی ازسوریه به عراق توسط آمریکا

تهران - الکوثر : نظامیان آمریکایی شمار زیادی از خانواده‌های داعشی را از استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه، به عراق انتقال دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، نظامیان آمریکایی  بیش از ۶۰۰ زن و کودک عضو خانواده‌های داعش را از اردوگاه «الهول» که مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است به عراق انتقال داده‌اند.

براساس این گزارش ، مناطق زیادی از  استان الحسکه  تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد که آمریکا برای بهره‌برداری سیاسی و به نفع خود، از آنان حمایت می‌کند. 

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نیز هفته گذشته از آزادی حدود ۱۱۰ خانواده داعشی توسط گروه موسوم به «خودمختاری شمال و شمال شرق سوریه» وابسته به گروههای دموکراتیک کرد خبر داد. 

ارتش ترکیه از 9 اُکتبر به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کُرد که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند به شمال سوریه حمله کرده است. 

منابع خبری هم  اخیرا اعلام کردند: آمریکایی ها در اردوگاه «الهول»،  به تربیت نسل جدیدی از تروریستهای تکفیری بر اساس فرقه وهابیت مشغول هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 15 آذر 1398 - 9:8:2

عکسهای بیشتر :