بلومبرگ: کشورهای عربی، ترامپ را در برابر ایران تنها می‌گذارند

دو شنبه 11 آذر 1398 - 13:50:43
بلومبرگ: کشورهای عربی، ترامپ را در برابر ایران تنها می‌گذارند

تهران- الکوثر: پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که از حمایت آمریکا دلسرد شده‌اند، به دنبال راهی برای گشایش هر چه بیشتر روابط با ایران هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی آمریکایی بلومبرگ در گزارشی نوشت: رژیم‌های سلطنتی حاشیه خلیج (فارس) به سبب نگرانی از چشم‌انداز یک جنگ فاجعه‌بار با ایران در بحبوحه یک بازنگری راهبردی در رویکردهایشان قرار دارند. امارات عربی متحده -که الگوی اقتصادی اش به صورت فزاینده‌ای به ارتباطات بین‌المللی‌اش متکی است- سریعا به این نتیجه رسید که با تشدید تنش‌های نظامی بیش از دیگران بازنده خواهد بود. این کشور در پایان فصل تابستان -که طی آن نفتکش‌ها هدف قرار گرفتند و یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در خلیج (فارس) سرنگون شد و آمریکا واکنش خاصی به این موضوع نشان نداد- بیشتر سربازان خود را از یمن خارج کرد.

در حالی که فاجعه انسانی ناشی از جنگ یمن سبب شد عربستان سعودی در کانون انتقادات قرار گیرد، حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی -که سبب نصف شدن تولید نفت خام این کشور شد- سبب ایجاد خطراتی برای ریاض شد و نشان داد که ترامپ برای نجات هم‌پیمانانش کاری انجام نخواهد داد.

دیوید رابرتز، استادیار در کینگز کالج لندن، که بررسی‌هایی در ارتباط با خلیج (فارس) انجام داده است، در سخنانی گفت: «این حملات سبب از بین رفتن همه توهمات در ارتباط با این چتر امنیتی جادویی شد».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 11 آذر 1398 - 13:14:6