«راهپیمایی بازگشت» این جمعه برگزار نمی شود

جمعه 8 آذر 1398 - 15:45:25
«راهپیمایی بازگشت» این جمعه برگزار نمی شود

تهران- الکوثر: کمیته ملی برگزاری راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره نوار غزه از تعلیق برگزاری این راهپیمایی به دلیل شدت تجاوزات رژیم صهیونیستی، خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمیته ملی برگزاری راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره نوار غزه از تعلیق برگزاری این راهپیمایی برای سومین جمعه متوالی خبر داد.

کمیته مذکور علت تعلیق این راهپیمایی را شرایط حساس و خطرناک فلسطین در سایه تلاش «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود برای صدور بحران‌های داخلی خود به غزه به ویژه پس از شکست او در تشکیل کابینه جدید، عنوان کرد.

در این بیانیه همچنین ضمن درود به روان پاک شهدا از جمله شهید «سامی ابودیاک» که در زندان‌ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، آمده است: «به دلیل مسئولیت ملی و به خاطر حفظ جان فرزندان ملت این کمیته تصمیم گرفت راهپیمایی بازگشت امروز جمعه تعلیق شود تا فرصت سوء استفاده از دشمن صهیونیستی گرفته شود.»

طبق گزارش وبگاه «عربی 21»،کمیته مذکور تأکید کرد که تعلیق راهپیمایی بازگشت هیچ گونه ارتباطی به هیچ توافقی ندارد و مسئولیت ملی ما همچنان پایبندی به اصول ملت و حق مقاومت آن و نیز حفظ خون فرزندان ملت در برابر تجاوزات صهیونیستی است.

این کمیته همچنین خواستار احیای «روز همبستگی با ملت فلسطین» در روز جمعه 20 نوامبر (8 آذر) به منظور یادآوری مسئله فلسطین به جهانیان، شد.

راهپیمایی بازگشت از روز 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) به منظور درخواست شکست محاصره نوار غزه و یادآوری حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین اشغالی خود در سال 1948، آغاز شد و تا کنون بیش از 327 فلسطینی از جمله 46 کودک به شهادت رسیده‌اند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 8 آذر 1398 - 15:44:33