عملیات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی ؛ کشته و زخمی شدن بیش از۳۵۰ نفر از متجاوزان

سه شنبه 5 آذر 1398 - 9:16:28
عملیات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی ؛ کشته و زخمی شدن بیش از۳۵۰ نفر از متجاوزان

تهران - الکوثر : نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ۹ موشک بالستیک و بیش از ۲۰ پهپاد خسارت‌های سنگینی به پایگاه‌های نیرو‌های متجاوز در منطقه المخا وارد کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیات «ان عدتم عدنا» در پاسخ به نقضهای مکرر متجاوزان در ساحل غربی ،پایگاه‌های نیرو‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها را در منطقه المخا هدف قرار دادند. این عملیات با شلیک ۹ موشک بالستیک و پرواز بیش از ۲۰ پهپاد صورت گرفت.

سریع افزود: در این عملیات بیش از ۳۵۰ نفر از متجاوزان از جمله نظامیانی از عربستان سعودی، امارات و سودان کشته یا زخمی شدند. علاوه بر این در این عملیات پنج انبار مهمات و چندین دستگاه خودرو و نفربر در این پایگاه‌ها منهدم شد.
وی اضافه کرد: در این عملیات، چند دستگاه رادار دشمن از کار افتاد و منهدم شد و علاوه بر این سامانه‌های موشکی پاتریوت آن‌ها در حملات هوایی و موشکی منهدم شد.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: ما برابر حملات و تجاوزات و بدعهدی‌های دشمن در الحدیده و ساحل غربی بیکار نخواهیم نشست و با قدرت به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. این عملیات در پاسخ به نقض‌های مکرر متجاوزان در ساحل غربی صورت گرفت که آن‌ها تاکنون بیش از ۱۲۰ حمله و تلاش برای پیشروی داشته اند. از زمان اجرای آتش بس، شمار نقض‌های توافق سوئد توسط متجاوزان به ۳۰ هزار و ۸۴۴ مورد رسیده است که هزار و ۳۳۶ مورد آن مربوط به حملات هوایی است. تعداد حملات هوایی در الحدیده از زمان اجرای آتش بس به ۶۷ مورد رسیده است که ۲۲ مورد آن روز دوشنبه صورت گرفت که شهید یا زخمی شدن شماری از یمنی‌ها را به دنبال داشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 5 آذر 1398 - 9:15:15