شیخ عیسی قاسم: امت اسلامی با آزمونی سخت در فلسطین رو به روست

پنج شنبه 23 آبان 1398 - 15:49:32
شیخ عیسی قاسم: امت اسلامی با آزمونی سخت در فلسطین رو به روست

تهران- الکوثر: رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه فلسطین موضوع اول جهان اسلام است، گفت: نباید از وظایف خود در مورد فلسطین سرباز بزنیم و اگر به این موضوع توجه نکنیم عذاب الهی و آتش دوزخ بر ما فرود خواهد آمد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از ستاد خبری سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در مراسم افتتاحیه این کنفرانس ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم می فرمایند «راهی که به شما نشان دادم را پیروی کنید و از راهی دیگر نروید زیرا به تفرقه خواهید رفت»، خداوند تنها یک راه را به ما نشان داده است که انسان را به کمال می‌رساند و هیچ راهی انسان را هدف غایی نمی رساند جز راهی که خداوند به ما نشان می دهد.

وی ادامه داد: خداوند در جایی دیگر از قرآن کریم می‌فرماید «به ریسمان الهی چنگ بزنید و این راه هدف را به شما نشان می‌دهد»، این اجلاس نیز نشانه‌ای کوچک از وحدت پر خیر و برکت امت اسلامی است، امت اسلامی نمونه و الگو یک امت واحده است که انسان را به سمت خداوند سوق می‌دهد و زندگی انسان را به کمال غایی خود می‌رساند.

رهبر شیعیان بحرین خطاب به امت اسلامی گفت: به وحدت خود بازگردید، با بازگشت به وحدت کل زمین زنده می شود و انسانیت و همه انسان ها پویا خواهند شد، زمین در غیر این صورت مرده خواهد بود و به کویری شبیه می شود، اسلام امانتی به گردن این امت است و این امت باید به وظیفه خود عمل کند، ما تحت امتحان سختی هستیم و آزمون پایداری و عزت بر ما روا شده است.

شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: موضع امت در مورد فلسطین و مسجد الاقصی یک آزمون سخت است، این امت یا باید به شکل متفرق بماند که روز به روز شکست خواهد خورد یا به وحدت خود بازگردد. وحدت به سرزمین ها پویایی می‌بخشد، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند « دشمن به دنبال توان و قدرت امت اسلامی در وحدت است»، وحدت امت اسلامی در پاسخ به خداوند که می فرمایند به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید باید جواب دهد.

وی افزود: خیلی عجیب است که این امت می‌داند که قدرتش در وحدت و یکپارچگی است اما به آن عمل نمی کند قدرت این امت و عزت آنها همراه با بازگرداندن آن در چنگ زدن به ریسمان الهی محقق می‌شود و در غیر اینصورت اگر این امت این موضوع را نداند یک مصیب است و اگر این امر را بداند و به آن عمل نکند مصیبت بیشتر هم خواهد شد.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: ای امت اسلامی به وحدت بازگردید و با موضوع قدس همراهی کنید، پرسش برای همه امت اسلامی این است که آیا همه فلسطین و مسجد الاقصی باید در برابر رژیم صهیونیستی تنها بمانند تا این مردم مظلوم در درد و رنج غرق شوند و هیچکس خم به ابرو نیاورد و نبیند که این مردم در یوغ دشمنی این رژیم بمانند. کسی نباید فکر کند به فلسطین تا همه‌ی آنها از بین بروند و ما نیز کاری نکنیم و قدمی برنداریم.

شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: وقتی که برای وجب به وجب این خاک کاری نکنیم و با غصب آن از سوی اسرائیل ساکت باشیم خداوند از ما نمی‌گذرد، هیچکسی از امت ما از یاری رساندن همه نوع خود باز نمانده، فلسطین و قدس مساله یک امت اسلامی است و کل امت باید به پا خیزد و برای یاری رساندن به فلسطین هماهنگ باشد و این فلسطین تنها با شعار و شور پس گرفته نمی‌شود بلکه باید با ایثارگری و رهبری واحدی در راه آزادسازی فلسطین جان فشانی کرد تا این مساله به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه دشمنی اسرائیل فقط با فریاد از بین نمی رود، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند« ای کسانی که ایمان آورده‌اید در راه خدا بایستید»، در مقابل ما  برنمی‌خیزیم در حالی که باید به فرمان خداوند جواب داد و مستضعفین را نجات داد و این یک گام پویا در راه خدا است که وحدت را برپا می‌کند، اگر در مسیر فلسطین همه‌ی امت به پا خیزد بدون شک می‌توان انگیزه قدرتمند به همه داد که در انی حالت قطعا اثری سریع‌تر را خواهیم داشت.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: موضوع فلسطین باعث می‌شود که در امر وحدت خود را بازسازی کنیم تا به یک امت قدرتمند و واحد تبدیل شویم، در این شرایط می توانیم کل بشریت را نجات دهیم، در عصر امروز خیلی از رژیم ها در مبارزه و نجات فلسطین به معامله قرن پیوستنف این رژیم ها در آستانه فروپاشی خطایی را در پیش گرفتند که نهایتا مسیر آنها به پایان می رسد و آنها نه تنها رژیم خود بلکه مردم شان را نیز از بین می برند، این رژیم ها نباید از وظیفه خود سربا بزنند.

شیخ عیسی قاسم ابراز داشت: نباید از وظایف خود سرباز بزنیم و اگر به این موضوع توجه نکنیم عذاب الهی و آتش دوزخ بر ما فرود خواهد آمد، نباید دنیا را به آخرت فروخت، بنابراین به پا خیزیم و مذاکره هم نکنیم تا صلح را به ما بدهند چون با صلح می خواهند فلسطین را از ما بگیرند، نباید هیچ ترس و واهمه‌ای از دشمن داشت.

وی در پایان گفت: از نظر ما درست نیست که یک وجب از خاک ما در دست دشمن باشد، ما به هرکاری که معصیت خداوند باشد نه خواهیم گفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 آبان 1398 - 15:49:26