آخرین هشدار به سودان: پیش از آنکه دیر شود از یمن خارج شوید

سه شنبه 14 آبان 1398 - 8:22:11
آخرین هشدار به سودان: پیش از آنکه دیر شود از یمن خارج شوید

تهران- الکوثر: سخنگوی ارتش یمن برای آخرین بار به مقامات و ارتش سودان هشدار داد پیش از آن که دیر شود، نیروهای نظامی خود را از یمن خارج کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، صنعا یکبار دیگر از دولت خرطوم خواست نیروهایش را که در جنگ علیه یمن مشارکت کرده اند خارج کند. ممکن است این آخرین هشدار باشد به ویژه آنکه نیرو‌های مسلح یمنی محل استقرار نیرو‌های سودانی را که با پول تطمیع شده اند به دقت زیر نظر دارند.

یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن در کنفرانسی از افزایش تلفات ارتش سودان خبر داد و گفت: از ابتدای جنگ تاکنون بیش از هشت هزار نفر از این نیرو‌ها هدف قرار گرفته و چهار هزار و 253 تن از آن‌ها کشته شده اند.
وی افزود: حدود 850 تن از آن‌ها در سال‌های 2015 و 2016 کشته شدند. 3400 تن از آن‌ها نیز در سال‌های 2017 تا 2019 کشته شدند.


مأموریت نیرو‌های ارتش سودان ابتدا فقط تامین امنیت بود، اما پس از آن به خط مقدم اعزام شدند.
وی گفت: مردم سودان مانند دیگر ملت‌های منطقه در معرض اخبار تحریف شده و غیر واقعی قرار دارند. برخی یگان‌های ارتش سودان در مرز‌ها و زیر نظر مقامات سعودی هسستند و شماری از آن‌ها نیز در جنوب و سواحل غربی یمن زیر نظر امارات فعالیت می‌کنند.
فاش شدن محل استقرار نیرو‌های سودانی در جبهه‌های مختلف حامل این پیام برای خرطوم است که انصارالله تاکنون به علل مختلف نخواسته است تجمعات نیرو‌های سودانی را هدف قرار دهد، اما انتظار دارد خرطوم نیروهایش را خارج کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 14 آبان 1398 - 8:22:5