از «مروارید سبز» و سنگ صبور آن چه می دانید؟

شنبه 11 آبان 1398 - 16:24:59
از «مروارید سبز» و سنگ صبور آن چه می دانید؟

تهران- الکوثر: «مروارید سبز» ارسنجان در استان فارس تک درخت روییده بر یک تخته سنگ بزرگ است که به سنگ صبور نیز شهرت دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مروارید سبز در چهار کیلومتری شمال غرب شهرستان ارسنجان واقع شده است که به‌صورت درخت بنه خودرو بر روی صخره‌ای عظیم مکعبی شکلی قرار دارد درحالی‌که تا فاصله چند کیلومتری آن درخت دیگری حتی بر سطح زمین وجود ندارد و اطراف آن را بیابان خشک و بی‌آب و علف فرا گرفته است!

ارتفاع تخته سنگ تقریباً شش متر و ارتفاع درختی که بر فراز آن قرار دارد حدود پنج متر است که در مجموع ارتفاع این پدیده‌ی شگفت‌انگیز بیش از یازده متر است.

نکتهٔ جالب ماجرا در این است که این درخت برای رساندن ریشه‌های خود به خاک، صخره را در چندین قسمت شکافته و توانسته به مرور ریشه خود را به زمین متصل کند. به همین دلیل این تخته سنگ به صبور بودن معروف است. تنها بودن این درخت در دل طبیعت و استقامت عجیب آن باعث می‌شود انسان را چند لحظه‌ای به فکر بیندازد.

این زیبایی علاوه بر اینکه شاهدی بر عظمت پروردگار است، انسان را هرچند کوتاه به امید و دست کشیدن از تمام سرخوردگی‌ها وا‌می‌دارد و درس عبرتی است برای ما انسان‌ها که در راه رسیدن به هدف دست از تلاش برنداریم هرچند موانعی سنگ گونه در راه رسیدن به اهدافمان قرار داشته باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 11 آبان 1398 - 16:24:50