سید حسن نصرالله : خواستار دولتی مستقل هستیم که از سفارتخانه ها خط نگیرد

جمعه 10 آبان 1398 - 18:31:44
سید حسن نصرالله : خواستار دولتی مستقل هستیم که از سفارتخانه ها خط نگیرد

تهران - الکوثر : سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد خواستار دولتی هستیم که حاکمیت واقعی داشته باشد و تصمیمات آن کاملا لبنانی باشد و از سفارتخانه های آمریکا یا دیگر کشورها نشأت نگیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز درگذشت علامه سید جعفر مرتضی العاملی خطاب به فراکسیون های پارلمانی و شرکت کنندگان در تحرکات گفت : منافع ملی ایجاب می کند همه اتفاقات گذشته را فراموش کنیم و پشت سربگذاریم.
دبیرکل حزب الله افزود : خواستار دولتی هستیم که حاکمیت واقعی داشته باشد و تصمیمات آن کاملا لبنانی باشد و از سفارتخانه های آمریکا یا دیگر کشورها نشأت نگیرد. لبنانی ها اگر مستقل باشند تجارب و توانایی هایی دارند که می توانند با استفاده از آن از بحران مالی خارج شوند. 

وی افزود:  همه آنچه لبنانی ها در خیابان ها فریاد زدند از بین خواهد رفت و زمانی خواهد آمد که مسئولان برباد رفتن رؤیاهای مردم را اعلام می کنیم. دولت جدید باید به خواسته های مردم توجه کند و اعتماد بین مردم و دولت را احیا کند. اگر مردم همچنان به دولت جدید بی اعتماد باشند، این دولت نیز همچنان در معرض اتهام خواهد بود. دولت های جدید باید جدی باشند، پیوسته تلاش کنند و شفافیت داشته باشند.
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اگر همه بخش های دولت آنگونه که می گویند با جدیت برای اجرای اصلاحات تلاش می کنند پس چرا اصلاحات تحقق پیدا نکرد. 

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در سال های گذشته برخی تلاش می کردند بگویند دولت ها متعلق به حزب الله است در حالی که این گونه نیست. حزب الله در هیچ دولتی حرف اول را نمی زد و بر دولت بیشترین تاثیر را نداشت و ما وزارتخانه های کلیدی را نگرفتیم.
در طول تاریخ لبنان دولتی به نام دولت حزب الله وجود نداشت و هدف از بیان این سخنان نسبت دادن هرگونه شکست دولت به حزب الله است. 

سید حسن نصرالله افزود : نگرانی از استعفای دولت به سبب نگرانی ما برای کشور و ملت است و آنگونه که برخی تصور می کنند ناشی از نگرانی برای مقاومت نیست. هیچ گونه اصلاحاتی در دولت نمی توانست شوک مثبت مورد نظر را ایجاد کند.
وی افزود: پس از استعفای دولت سند اصلاحات و سامان دهی اوضاع اقتصادی در حالت انتظار قرار گرفته است. از استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان که عللی دارد و نمی خواهیم به آن بپردازیم حمایت نکردیم. 

دبیرکل حزب الله گفت: فشارها هر قدر هم زیاد باشد باید با صبر و حوصله با کسانی که خواستار ایجاد تنش بین مردم و طرفداران گروه های سیاسی هستند برخورد شود. پس از آن که تحرکات لبنانی ها ثابت کرد غیرطایفه ای و صرفا به دنبال خواسته های مردم است، هیچ کس نباید تحت عناوی طایفه ای مردم را به تحرکات با ماهیت طایفه ای سوق دهد. 
وی ادامه داد: کسانی که به دنبال براندازی موسسه های کشور بودند نمی توانستند طرحی به جای ایجاد خلأ ارائه کنند.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما شعارهای گمراه کننده سرندادیم و حزب الله مسئولانه برای جلوگیری از فروپاشی کشور تلاش کرد. برخی اصرار دارند بگویند دولت های لبنان طی سال های گذشته دولت های تحت رهبری حزب الله بوده است اما چنین چیزی درست نیست. هدف از اصرار بر نسبت دادن دولت های لبنان به حزب الله تلاش برای تحریک دشمنان خارجی علیه آن است. 
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جایگاه و قدرت مقاومت گفت: نگران مقاومت نیستیم زیرا مقاومت قدرتمند است و هیچ گاه این اندازه قدرتمند نبوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 10 آبان 1398 - 18:24:19