شایعه سازی علیه مقاومت، تاکتیک مخالفان قبل و پس از استعفای حریری

جمعه 10 آبان 1398 - 15:43:43
شایعه سازی علیه مقاومت، تاکتیک مخالفان قبل و پس از استعفای حریری

تهران - الکوثر : با آغاز اعتراض ها در لبنان و همچنین پس از استعفاء سعد حریری از نخست وزیری لبنان، مخالفان مقاومت با تاکتیک شایعه سازی، تخریب حزب الله و متحدانش را پیگیری کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، لبنان از روز 17 اکتبر شاهد تظاهرات مردمی است. مخالفان مقاومت در داخل و خارج از لبنان تلاش کردند از این تظاهرات برای اهداف خود ضد حزب الله بهره گیری کنند. در همین راستا، تاکتیک شایعه سازی و پخش گسترده آن از طریق رسانه های تصویری و شبکه های مجازی در دستور کار قرار گرفت.

پیش از اینکه سعد حریری از سمت خود استعفا دهد، شایعه سازی ها در این راستا قرار داشت که حزب الله را مخالف تظاهرات مردمی و مسبب مشکلات اقتصادی مردم لبنان معرفی کند. این در حالی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پس از آغاز اعتراض ها، در دو سخنرانی صریحاً ضمن حمایت از تظاهرات مردمی، اعتراض ها را واکنش به حق مردم به مشکلات معیشتی و فساد عنوان کرد. در عین حال، سید حسن نصرالله مشکلات اقتصادی لبنان مشکلاتی دانست که سه دهه اخیر ایجاد شده و بر لزوم مسئولیت پذیری مقامات تاکید کرد.

علاوه بر این، رسانه های وابسته به مخالفان محور مقاومت با دروغ پردازی، معترضان لبنانی را میلیون ها نفر اعلام و با برجسته سازی برخی شعارهای محدود، تلاش کردند نشان دهند که مردم لبنان با حضور منطقه ای حزب الله مخالف هستند و نفوذ منطقه ای و همچنین توانمندی دفاعی حزب الله را عامل مشکلات خود می دانند.  

یکی دیگر از شایعاتی که پس از آغاز اعتراض ها در لبنان مطرح شد، شایعه درگذشت میشل عون، رئیس جمهوری این کشور بود. دفتر رسانه ‌ای نهاد ریاست جمهوری لبنان در واکنش به این شایعه، آنرا در ادامه دروغ ‌هایی دانست که طرف‌ های معلوم الحال با هدف ایجاد آشوب مطرح می کنند.

پس از استعفاء سعد حریری که از دید تحلیلگران تحت فشار بازیگران خارجی به خصوص عربستان سعودی انجام شد، بار دیگر شایعه سازی علیه محور مقاومت در دستور کار مخالفان قرار گرفت. در همین راستا، مخالفان مقاومت از روز گذشته از طریق شبکه های اجتماعی این دروغ را پخش کردند که حزب الله و متحد نزدیک آن جنبش" امل " به "جوزف عون"، فرمانده ارتش لبنان برای بازگشایی مسیرها فشار وارد کردند.

این دروغ نیز در ادامه رویکرد ایجاد تقابل میان مردم لبنان و حزب الله و متحدانش منتشر شد. حزب الله و جنبش "امل" با آگاهی از نیات دروغ پردازان با صدور بیانیه ای ارسال پیام را به فرمانده ارتش برای لزوم بازگشایی مسیرها تکذیب کردند.

نکته مهمی که مخالفان مقاومت آنرا نادیده گرفته اند و تبلیغات دروغین آنها را درباره حزب الله باطل می سازد، این است که انتخابات پارلمانی مه 2018 نشان داد که استقبال مردم لبنان از حزب الله و متحدانش روند افزایشی آشکاری داشته است، به نحوی که برای نخستین بار در انتخابات پارلمانی لبنان، یک جریان موفق شده است اکثریت مطلق پارلمانی را به دست آورد.

ائتلاف مقاومت در انتخابات مه 2018 لبنان موفق شد 68 کرسی از 128 کرسی پارلمان را به دست آورد. مخالفان محور مقاومت تلاش دارند شکست از مقاومت در سطح منطقه را با تحریف تظاهرات مردمی و ایجاد خشونت و ناآرامی و شعارهای ساختگی علیه مقاومت لبنان جبران کنند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 10 آبان 1398 - 13:43:33