بشار اسد: داعش می‌ماند چون صحنه‌گردان آن آمریکا است 

جمعه 10 آبان 1398 - 13:25:13
بشار اسد: داعش می‌ماند چون صحنه‌گردان آن آمریکا است 

تهران - الکوثر : بشار اسد رئیس جمهوری سوریه درباره تبلیغات آمریکا درپی به هلاکت رسیدن سرکرده گروه تروریستی داعش گفت سناریوی جدید آمریکا درباره عملیات کشتن ابوبکر البغدادی، بخشی از فریبکاری و خدعه آمریکاست، چون البغدادی در زندان‌های آمریکا بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار اسد پنجشنبه‌ شب در گفت وگو با تلویزیون سوریه افزود : دمشق نمی‌داند عملیات کشتن ابوبکر البغدادی ، سرکرده گروه تروریستی داعش اتفاق افتاده است یا خیر.  

رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد : سوریه از عملیات ادعایی آمریکا علیه ابوبکر البغدادی اطلاعی نداشت و در جریان آن هم نبود. هدف از درج اسامی چند کشور و گروه مشارکت کننده در این عملیات ، اعتبار بخشیدن به این عملیات است تا این کشورها [در ماجرای ادعای آن‌ها برای مقابله با تروریسم] احساس شرم نکنند.  

بشار اسد اضافه کرد : در نتیجه به دنبال کسب اعتبار برای خود در زمینه جنگ با تروریسم هستند. ما به این گونه اعتبارها نیاز نداریم؛ چرا که آنکه در میدان واقعی با تروریسم می‌جنگد ما هستیم. دوباره ابوبکر بغدادی تولید خواهد شد البته تحت اسم و شخص دیگری و چه‌بسا داعش دوباره به طور کامل تولید شود. ولی تفکر داعش و نحوه استفاده از آن همچنان به همان صورت باقی خواهد ماند و مدیر و صحنه‌گردان، خود آمریکاست.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 10 آبان 1398 - 12:51:16