ارتش لبنان خطاب به معترضان : ارتش در کنار شماست، راهها را نبندید

چهار شنبه 1 آبان 1398 - 15:42:23
ارتش لبنان خطاب به معترضان : ارتش در کنار شماست،  راهها را نبندید

تهران- الکوثر: ارتش لبنان با صدور بیانیه ای ضمن همبستگی با معترضان از آنها خواست که راهها را نبندند زیرا اینکار تامین نیازهای اساسی مردم این کشور را با مانع روبرو می سازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارتش لبنان با صدور بیانیه ای خطاب به معترضان اعلام کرد: ارتش در کنار شما و خواسته های حیاتی برحق شماست.

ارتش لبنان بیان کرد: ارتش به حمایت از آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز پایبند است اما اینکه تظاهرات مانع بسته شدن راهها و ایجاد محدودیت برای شهروندان نشود و و عامل اغتشاش نشود.

در این بیانیه آمده است: ما راهها را به خاطر شما باز می کنیم و برای اینکه نیازهای اساسی شهروندان از جمله مواد غذایی، سوخت، دارویی و  دیگر اقلام مورد نیاز مردم به دست آنها برسد.

شایان ذکر است که معترضان در لبنان از چند روز قبل در حال اعتراض هستند. لبنانی ها اعتراضات خود را در اعتراض به وضعیت آشفته اقتصادی در این کشور شروع کرده اند. علت این تظاهرات و اعتراضات مخالفت با افزایش مالیات و اعتراض به اوضاع معیشتی فلاکت بار بود که در شعارهای آنها عیان شد. این اعتراضات زمانی شعله رو شد که دولت لبنان روز پنج شنبه با طرح اخذ مالیات از مکالمات واتساپ و دیگر پیام رسان های اجتماعی موافقت کرد و آن را طرحی در راستای افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.


چهار شنبه 1 آبان 1398 - 15:22:49