تکلیف زائران امام حسین(ع) در بازگشت از زیارت اربعین

دو شنبه 29 مهر 1398 - 13:13:36

تهران- الکوثر: استاد پژوهش های اسلامی در حوزه علمیه، وظایف زائران اباعبدالله الحسین (ع) را در بازگشت از سفر معنوی اربعین تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: کسی که در ایام اربعین به زیارت امام حسین (ع) رفته یعنی این که با ایشان بیعت و عهد کرده است در راه امام و در مسیر امان قدم بردارد. کسی که به زیارت امام حسین (ع) می رود باید به خط مشی و راه امام هم پایبند باشد.

در اینجا لازم است یادآوری کنیم که آخرین وصیت امام حسین (ع) و آخرین وصیت امیرالمومنین علی (ع) و آخرین وصیت پیامبر اسلام (ص) همان وصیتی بود که امام سجاد (ع) در حالی که فرزندش امام محمد باقر (ع) را در آغوش داشت در گوش او زمزمه کرد و فرمود: " إياك ان تظلم من لا يجد عليك ناصراً إلا الله" (یعنی مبادا به کسی ظلم کنی که فریادرسی جز خدا در برابر تو ندارد).

این وصیت نشان دهنده خط مشی امام حسین (ع) است، یعنی امام برای مقابله با ظلم و ستم قیام کرد. کسی که از زیارت اربعین بازگشته است باید به خط مشی امام حسین (ع) پایبند باشد و به هیچ کس ظلم نکند بلکه یاور مظلومان باشد همانطور که امام علی (ع) به فرزندانش حسن و حسین وصیت کرد «دشمن ستمگران و یاور مظلومان باشید».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

اخبار ویژه اربعین را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 29 مهر 1398 - 13:13:26