شهدای کربلا در آسمان شناخته شده بودند

دو شنبه 31 شهریور 1399 - 17:8:51

تهران - ویژه الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم دینی تاکید کرد قهرمانان و شهدای حماسه کربلا کسانی هستند که پیش از آنکه کسی بر روی مین آنها را بشناسد ، در آسمان شناخته شده بودند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت :« کربلا جایی است که پیامبر اکرم (ص) از نظر جغرافیایی محل آن را برای حماسه ای که مسیر تاریخ را تغییر داد مشخص کرده بود.» 

شیخ اسد قصیر افزود :« قهرمانان و شهدای حماسه کربلا کسانی هستند که پیش از آنکه کسی بر روی مین آنها را بشناسد ، در آسمان شناخته شده بودند. قهرمانان کربلا و در صدر آنها امام حسین علیه السلام کسانی هستند که خدای عز و جل آنها را از ذریه حضرت ابراهیم معرفی کرده است و در روایات بسیاری از پیامبر اکرم (ص) کربلا و قهرمانان کربلا معرفی شده اند نه تنها در روایات شیعه ، بلکه در روایات اهل سنت نیز چنین روایاتی دیده می شود و مورخان و محدثان درباره قطعیت انتساب آنها به پیامبر (ص) اتفاق نظر دارند.» 

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت :« بنابراین ما برابر واقعه و حماسه ای الهی قرار داریم که پیامبر (ص) پیش از آنکه رخ دهد ما را از آن آگاه کرده بود. پیامبر (ص) رهبر کربلا یعنی امام حسین علیه السلام و محل دقیق جغرافیای کربلا و حتی تربت کربلا و ویژگیهای آن را بیان فرموده بودند. در روایات آمده است که جبرئیل تربت کربلا را برای پیامبر آورد و ایشان تربت را بویید و گریست. پیامبر مشتاق تربت کربلا بود و آن را به ام سلمه داد تا حفظ و نگهداری کند. همه اینها نشان می دهد که این پیام را به مسلمانان می دهد که باید امام حسین را یاری کنند و به زیارت او بروند.» 

وی خاطرنشان کرد :« پیامبر (ص) در بسیاری روایات فرموده بودند که این نبرد ، نبرد حق و باطل است و اولین کسی بود که یاری امام حسین (ع) را در کربلا خواستار شد و کسی بود که خبر داد امام حسین (ع) نهضتی دینی و انسانی را آغاز می کند که اسلام را از چنگال اندیشه گمراهانه و ظالمانه و وحشیانه اموی نجات خواهد داد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 25 مهر 1398 - 18:26:3