انتقاد انصارالله از فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن

چهار شنبه 17 مهر 1398 - 15:1:43
انتقاد انصارالله از فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن

تهران- الکوثر: یکی از رهبران انصارالله یمن با انتقاد از فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن، عملکرد او را در مسئله تبادل اسرا، ضعیف توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالقادر المرتضی، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن و رئیس کمیته امور اسرا در این جنبش در توییتی نوشت: عملکرد ضعیف مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل و تیم همراهش به یمن در پرونده اسرا یکی از دلایل اصلی سرسختی متجاوزان و مزدوران آنها در اجرای توافقنامه (سوئد) بوده و همچنان هست.

این انتقاد ساعاتی پس از آن مطرح شد که انصارالله نارضایتی خود را از دولت مستعفی یمن به دلیل عدم اقدام مشابه طرح انصارالله برای آزادی 350 اسیر از جمله سه عربستانی ابراز داشت و عدم استقبال دولت مستعفی از این طرح را نشان‌ دهنده جدی نبودن آن در اجرای توافقنامه سوئد ویژه تبادل اسرا دانست.

انصارالله و دولت مستعفی یمن اواخر سال گذشته در جریان مذاکرات سوئد برای حل بحران یمن به توافقی درباره آزادی اسرا دست یافتند اما اجرای این توافق همانند دیگر توافقنامه‌ها درباره استقرار دوباره نیروها در حدیده و بنادر آن و توافقنامه آتش‌بس در استان تعز به دلیل شرایط وخیم انسانی برای چند ماه دچار مشکل شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 مهر 1398 - 15:1:37