نخست‌وزیر عراق : خواسته های مشروع مردم برآورده خواهد شد

جمعه 12 مهر 1398 - 11:33:3
نخست‌وزیر عراق : خواسته های مشروع مردم برآورده خواهد شد

تهران - الکوثر : «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز جمعه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه ، هیچ مانعی برای اینکه مردم صدایشان را منتقل کنند وجود ندارد، خواستار بازگشت وضعیت عادی در همه استان‌های عراق شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نخست‌وزیر عراق از تشکیل «کمیته‌های قانونی» برای اطمینان از اینکه خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان به کار گرفته نمی‌شود، خبر داد و تأکید کرد، دولت  اجرای اصلاحات اقتصادی را آغاز کرده تا بتواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند و طرحی را تقدیم پارلمان خواهد کرد که طبق آن دولت به خانواده‌های کم‌بضاعت حقوق بدهد.  

«عادل‌عبدالمهدی» همچنین گفت، عراق تصمیم گرفته تمامی بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر را به جز کسانی که مرتکب جرائم جنایی شده‌اند آزاد کند.

«یحیی رسول» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق نیز روز پنجشنبه اعلام کرد اوضاع امنیتی در بغداد و سایر استان‌های این کشور تحت کنترل کامل قرار دارد و ممنوعیت آمد و شد برقرار است.

برخی از استان های عراق از جمله بغداد در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری هستند که در این اعتراض ها نیز شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.

شواهد نشان می‌دهد این تظاهرات خودجوش نبوده و بیگانگان  در شکل گیری آن نقش داشته‌اند. گفته می شود 79 درصد از پیام‌های منتشرشده در توییتر درباره تظاهرات‌ در عراق مربوط به کاربران عربستان سعودی بوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 12 مهر 1398 - 11:27:41