راهپیمایی گسترده مردم یمن در تقدیر از عملیات "نصر من الله"

سه شنبه 9 مهر 1398 - 11:23:37
راهپیمایی گسترده مردم یمن در تقدیر از عملیات "نصر من الله"

تهران- الکوثر: ساکنان استان عمران یمن راهپیمایی گسترده‌ای بر پا کرده و به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بابت پیروزی در عملیات "نصر من الله" در محور نجران تبریک گفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، در راهپیمایی گسترده‌ای که در استان عمران برپا شد، فیصل جعمان، استاندار عمران نیز حضور داشت و بر ادامه حمایت‌های مالی، انسانی و تسلیحاتی از جبهه‌های نبرد تاکید کرد.

جعمان گفت: عملیات "نصر من الله" بسیاری از نقاط ضعف و ناتوانی‌های عربستان و در مقابل آمادگی کامل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نقش سازنده فرماندهی آنها و کنترل‌شان را نشان داد و این امر به وضوح قدرت واقتدار یمنی‌ها را نمایان کرد.

استاندار عمران در ادامه ضمن تقدیر از حضور گسترده یمنی‌ها در این راهپیمایی، تاکید کرد: ساکنان استان نقش بزرگی در این پیروزی داشتند، هزاران تن از آنها در جبهه‌های واقع در مرزها حضور یافتند که مهم‌ترین آنها فرمانده شهید ابوعبدالله حیدر بود که عملیات نیز به همین نام خوانده شد و این امر نشان‌دهنده جایگاه و توانمندی او در فرماندهی جبهه نجران است.

وی در ادامه از ساکنان استان عمران خواست به مقاومت خود در برابر نیروها و مزدوران دشمن ادامه دهند و از جبهه‌های درگیری تا زمان پیروزی حمایت کنند.

در بیانیه این راهپیمایی موفقیت عملیات "نصر من الله" به فرماندهی انقلابی و سیاسی یمن تبریک گفته شد و به عربستان و دیگر کشورهای متخاصم توصیه شد از زمان باقی مانده استفاده کرده و طرح پیشنهادی رئیس شورای عالی سیاسی یمن را بپذیرند.

همچنین در این بیانیه نسبت به پیامدهای نپذیرفتن این پیشنهاد واستمرار حملات علیه مردم یمن هشدار داده شده و بار دیگر از خائنانی که در صفوف دشمن حضور دارند، خواسته شد به آغوش وطن بازگردند و در مقابل دشمن در یک صف واحد بایستند.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، حملات جنگنده‌های دشمن علیه اسرا در نجران و قبل از آن در ذمار، واقعیت این جنگ و کینه نسبت به تمام یمنی‌ها را نشان می‌دهد.

محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت وابسته به انصارالله در صنعا، طی سخنرانی در جمع نیروها در خطوط مقدم جبهه‌های نجران کشورهای متخاصم را به شکست و تلفات تهدید کرد و گفت: ما از جایگاه قدرت صحبت می‌کنیم، ما هر آنچه در توان داشتیم را آماده کردیم، شما پول دارید و ما نیرو و به زودی از ارتش، کمیته‌های مردمی، آزادگان و چهره‌های شریف یمنی اقداماتی را مشاهده خواهید کرد که نمی‌توانید آنها را تصور کنید.

ناصر العاطفی در ادامه از شجاعت و دلاوری‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و نیز پیروزی‌های بزرگی که در دفاع از حاکمیت، استقلال، وحدت ملی، آزادی و عزت یمنی‌ها به دست آمدند، تقدیر کرد.

وزیر دفاع دولت صنعا با اشاره به اینکه نیروهای یمنی با جدیدترین تجهیزات و ابزارهای جنگی و امکانات پیشرفته دشمن مواجه هستند، گفت: با این حال نیروهای یمنی به پایگاه‌ها و مراکز دشمن حمله کرده و پیروزی‌های ویژه‌ای را در درگیری‌ها محقق کردند و مناطقی را در عمق خاک دشمن به دست آوردند.

وی افزود: اتحاد فرماندهی و موضعگیری عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن و فرماندهی سیاسی آن یعنی مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور یکی از عوامل پیروزی مردم و وطن است.

العاطفی در ادامه به اقدامات وحشیانه و جنایات دشمن در حق یمنی‌های خائنی که در صفوف آنها حضور داشته و علیه مردم و کشور خود می‌جنگیدند، اشاره کرد و گفت: دشمن در جبهه‌های مرزها و جبهه ساحل غربی صدها تن از این یمنی‌ها را با جنگنده‌های خود به قتل رساند که آخرین آنها در درگیری‌های شهر نجران بود، دشمن پس از آنکه این گروه از یمنی‌ها خود را تسلیم کردند، منطقه را با ۱۵۲ حمله هوایی هدف قرار داد که این حملات به منزله نقض آشکار تمامی اصول و قوانین انسانی بود.

وی افزود: کاری که دشمن انجام داد باید درسی برای تمامی یمنی‌های خائنی باشد که همچنان در صفوف دشمن هستند.

وزیر دفاع دولت صنعاء همچنین ضمن هشدار به مردم و رهبران سیاسی سودان نسبت به پیامدهای استمرار حضور نیروهای این کشور در جنگ علیه یمن، از آنها خواست نیروهای خود را از این درگیری‌ها خارج کنند.

او در ادامه به تمامی مردم یمن در داخل و خارج این کشور تعهد داد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به دفاع از حاکمیت ملی در برابر ائتلاف عربی و نیز حفاظت از وحدت، امنیت و ثبات یمن ادامه می‌دهند.

در مقابل ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی در ریاض مدعی شد، اظهارات نیروهای انصارالله درباره اسارت نیروهای عربستانی یک نمایش ادعایی از سوی رسانه‌های گمراه کننده و تنها ادعاهایی پوچ هستند و پاسخ دادن به چنین ادعاهایی درست نیست.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به انصارالله یمن روز شنبه گفته بود، انصارالله در مرحله اول عملیات "نصر من الله"  ۳۵۰ کیلومتر مربع را آزاد کرد و پایگاه‌ها و مراکز دشمن در این مناطق را به سلطه خود درآورد و سه تیپ از نیروهای سعودی را در محور نجران عربستان در هم شکسته و هزاران تن به اسارت درآمدند.


سه شنبه 9 مهر 1398 - 11:22:51