مرگ مشکوک بادیگارد پادشاه سعودی

دو شنبه 8 مهر 1398 - 11:30:46
مرگ مشکوک بادیگارد پادشاه سعودی

تهران- الکوثر: نحوه کشته شدن محافظ پادشاه عربستان و روایت سعودی ها در این خصوص به ابهامات درباره این پرونده افزوده است به طوری که کاربران شبکه های اجتماعی، روایت رسمی از این قتل را «باور ناپذیر» می دانند و برخی نیز شائبه دست داشتن بن سلمان در این قتل را مطرح می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی پلیس مکه اعلام کرده است که عبدالعزیز الفغم محافظ شخصی پادشاه عربستان به ضرب گلوله دوست خود کشته شد. الفغم وابسته به گارد پادشاهی بوده و این حادثه در جریان دیدار وی با دوستش به نام ترکی بن عبدالعزیز السبتی در استان جده صورت گرفت.

وی تاکید کرد: زمانی که این دو با یکدیگر دیدار می‌کردند یکی دیگر از دوستانشان به نام ممدوح بن مشعل آل علی وارد شد و با آن‌ها صحبت کرد. صحبت‌های بین آن‌ها بالا گرفت و ممدوح از خانه خارج شده و با سلاح خود به داخل خانه بازگشت. ممدوح به سمت الفغم شلیک کرد که به دنبال آن برادر صاحب خانه و کارگر وی نیز مجروح شدند. در زمان حضور نیرو‌های امنیتی، مجرم به سمت آن‌ها شلیک کرده و حاضر به تسلیم نشد.

سخنگوی پلیس مکه تاکید کرد: در جریان این درگیری فرد مجرم به دست نیرو‌های امنیتی کشته شد. عبدالعزیز الفغم به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت جراحات وارده کشته شد. هم چنین در جریان درگیری مذکور 5 تن از نیرو‌های امنیتی مجروح شدند.

این در حالی است که «محمد العتیبی» فعال عربستانی، به نقل از یکی از اقوام مقتول در توئیتر خبر داد که وی در جریان سوءقصد نافرجام به جان ملک سلمان در قصر پادشاهی، کشته شده است.

چند ساعت بعد از انتشار این خبر بود که افشاگر اسرار آل سعود ملقب به مجتهد در خصوص قتل عبدالعزیز الفغم یک پست منتشر کرد. وی در این پست نوشت: الفغم در زمان وقوع قتل نه با دوستش بلکه در کاخ پادشاهی بوده است. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان الفغم را جزء نیرو‌های گارد قدیم دربار می‌دانست و معتقد بود وی سرسپرده آل سعود است، اما به صورت ویژه به وفاداری شخصی او اطمینان نداشت.

مجتهد ادامه داد: بن سلمان بار‌ها از تمایل خود برای دور کردن الفغم از دربار سخن گفته بود.

عبدالعزیز الفغم به دلیل رفتار‌های حرفه‌ای اش و همراهی در همه شرایط با پادشاه، میان کاربران فضای مجازی عربستان به سایه پادشاه معروف شده بود. وی ابتدا محافظ شخصی ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور بود که بعد از فوتش محافظ شخصی ملک سلمان شد. ملک سلمان در سال 2017 با ترفیع درجه الفغم، به وی درجه سرتیپی داد. 

کاربران شبکه توئیتر به صورت گسترده‌ای به اظهار نظر در خصوص این واقعه پرداخته اند. آن‌ها بیشتر فرضیه ترور را مطرح می‌کنند و با ابهاماتی که در خصوص این پرونده وجود دارد فرضیه اختلافات شخصی و کشته شدن محافظ پادشاه سعودی بر اثر یک مجادله کلامی را رد می‌کنند.

روایت رسمی سعودی‌ها نتوانسته هیچ کدام از فعالان و تحلیل گران و کارشناسان را در داخل این کشور و حتی خارج آن قانع کند و برخی کاربران مرگ الفغم را با قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول قابل قیاس دانسته اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 8 مهر 1398 - 11:30:31

عکسهای بیشتر :