نتانیاهو مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد !

پنج شنبه 4 مهر 1398 - 9:24:57
نتانیاهو مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد !

تهران - الکوثر : روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر کنونی این رژیم را که در انتخابات اخیر پارلمانی شکست خورده بود، مامور تشکیل کابینه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نتانیاهو پس از آن مأمور تشکیل کابینه شد که گفت‌وگوی او با "بنی گانتس" رئیس حزب "آبی‌ و سفید" رژیم صهیونیستی و پیروز انتخابات پارلمانی اسرائیل برای تشکیل کابینه فراگیر شکست خورد. 

نتانیاهو برای تشکیل کابینه 28 روز فرصت دارد. نتانیاهو باید حمایت 61 نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را جلب کند، اما در حال حاضر 55 نماینده از او حمایت می‌کنند.  

گانتس نیز از حمایت 54 نماینده از احزاب چپ و میانه‌رو رژیم صهیونیستی برخوردار است. 

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، سه شنبه 17 سپتامبر برگزار شد. 

در دومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی طی 6 ماه اخیر هیچ یک از دو حزب به 61 کرسی دست نیافت تا بتوانند به تنهایی کابینه را تشکیل دهد. 

بر اساس اعلام کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب "آبی و سفید" به رهبری "بنی گانتس" رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در این انتخابات 33 کرسی و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو 32 کرسی کسب کردند. 

یکی از نگرانی های نتانیاهو در صورتی که نتواند بار دیگر نخست وزیر شود، محاکمه‌اش در دادگاه به دلیل فساد مالی است.

پلیس اسرائیل چهار پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی نخست وزیر این رژیم تشکیل داده است. 

نتانیاهو نخستین مقام رژیم صهیونیستی نیست که با تحقیقات و بازجویی کیفری روبرو شده است. فساد اخلاقی و مالی در میان مقامات این رژیم  رایج است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 4 مهر 1398 - 9:20:16