جزئیات جدید حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان

پنج شنبه 28 شهریور 1398 - 13:43:3
جزئیات جدید حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان

تهران - الکوثر : سخنگوى نیروهاى مسلح یمن جزئیات جدیدی از عملیات پهپادی این کشور ضد تاسیسات نفتی عربستان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «یحیى سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: هدف قرار دادن تاسیسات شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) پس از رصد دقیق هوایی توسط پهپادهای بومی یمن صورت گرفت و اسناد و مدارک مربوط به آن نیز برای اولین بار ارائه شد. 
یحیی السریع تصریح کرد، پهپادهای جدید یمن قادر به حمل چهار راکت مجهز به کلاهک خوشه‌ای هستند. 
سخنگوى نیروهاى مسلح یمن در واکنش به ادعای وزیر انرژی عربستان سعودی مبنی بر بازگشت این کشور به روند عادی تولید نفت نیز گفت: خسارت‌‌های وارد شده به آرامکو خیلی بزرگتر از آن چیزی است که مقامات سعودی آن را عنوان کردند. 
یحیى سریع خطاب به کشورهای متجاوز به یمن و در راس آن عربستان و امارات نیز گفت: یمنی ها در پاسخ به دشمن درنگ نخواهند کرد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن این عملیات را تشریح کرد و افزود : نکته اول اینکه این عملیات با استفاده از انواع مختلفی از پهپادها صورت گرفت. از جمله پهپادهایی که امروز برای اولین بار از آن رونمایی می شود. این حملات با پهپادهای دارای موتورهای جت و موتورهای معمولی و از سه نقطه اصلی به حسب مسافت و موقعیت های مکانی مختلف صورت گرفت. از نقطه اول, پهپادهای دور پرواز نسل سوم قاصف به پرواز در آمدند. ما امروز برای اولین بار از این پهپادها رونمایی می کنیم که در عملیات اخیر از آنها استفاده شد. از نقطه دوم, پهپادهای صماد 3 به پرواز درآمدند که بُرد مسافتی آنها بین 1500 تا 1700 کیلومتر است. تاکنون چندین عملیات در امارات و داخل مرزهای سایر کشورهای متجاوز با استفاده از این پهپادها انجام گرفته است. از نقطه سوم نیز پهپادهای دارای موتورهای جت به پرواز درآمدند. پیشتر هم از این پهپادها استفاده شده بود و ان شاء الله در آینده نزدیک از آنها رونمایی خواهد شد. این پهپادها دارای کلاهک های انفجاری هستند که چهار راکت نقطه زن را حمل می کنند. انواع مختلف این پهپادها رادار گریز هستند و به راحتی مانور می دهند و به هدف خود از چند زاویه حمله می کنند. پیش از این حملات, برنامه ریزی و عملیات تجهیزی در عالی ترین سطح و با روش های پیشرفته صورت گرفت به طوری که بین پهپادهای دارای موتورهای جت و موتورهای معمولی و پهپادهای دارای برد بالا و متوسط توازن برقرار شد تا در آن واحد به اهداف خود حمله کنند. در این عملیات همچنین از پهپادهای دیگری برای فعال کردن و سر درگمی سامانه راداری دشمن استفاده شد تا پهپادهای اصلی بتوانند به راحتی به اهداف خود برسند. مأموریت این پهپادها سر در گُم کردن سامانه های پدافند هوایی دشمن بود. جزئیات کامل این عملیات نزد نیروهای مسلح یمن موجود است و در وقت مناسب آن را منتشر خواهیم کرد.
یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه در عملیات "توازن بازدارنده 2"، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو"  را هدف قرار داد.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 شهریور 1398 - 13:39:6

پربازدیدها