نام نویسی بیش از ۵۵۵ هزار نفر در سامانه سماح

سه شنبه 26 شهریور 1398 - 14:30:23
نام نویسی بیش از ۵۵۵ هزار نفر در سامانه سماح

تهران - الکوثر : مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور گفت : تاکنون ۵۵۵ هزار و ۳۷۹ نفر در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه ستاد مرکزی اربعین ) ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر مرادی مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور با بیان اینکه تعداد ثبت نام های قطعی شده ۴۸۱ هزار و ۴۴ نفر است افزود : از این تعداد ۷۴ هزار و ۶۴۵ نفر مربوط به استان تهران ، ۵۴ هزار و ۴۷۵ نفر استان خوزستان ، ۴۲ هزار و ۵۶۸ نفر استان خراسان رضوی ، ۳۹ هزار و ۸۹۲ نفر استان اصفهان ، ۳۷ هزار و ۹۱۰ نفر استان فارس و ۲۲ هزار و ۷۹۰ نفر نیز از استان مازندران بیشترین استان های ثبت نام کننده در سامانه سماح هستند.
وی گفت : بر اساس توافق میان ایران و عراق زائران می توانند از 10 شهریور ( اول محرم) تا 7 آبان (30 صفر) بدون نیاز به تهیه روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح ، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند. 
مرادی افزود: لغو روادید فقط برای این مدت زمانی است و خارج از این محدوده زمانی، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.
مدیر اجرایی ستاد اربعین گفت : زائران برای پرداخت هزینه های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند. 
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه های دریافتی فقط برای خدمات درمانی و بیمه زائران است افزود: مجموعه مبلغ دریافتی برای این خدمات 25 هزار تومان است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 26 شهریور 1398 - 14:29:3