محور و روح و هدف عالی قیام حسینی از زبان پژوهشگر اسلامی

یک شنبه 24 شهریور 1398 - 18:46:34

تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی، مبارزه با «ظلم» نهادینه شدن در حکومت بنی امیه را هدف عالی قیام امام حسین (ع) دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «عبرتهای عاشورا» (عبر من عاشوراء) که به مناسبت ایام محرم از شبکه جهانی الکوثر پخش شد گفت: با نگاهی به سخنان امام حسین (ع) و یارانش و همچنین با نگاهی به شرایط واقعی آن زمان به ویژه پروژه بنی امیه که از معاویه آغاز شد و به یزید انتقال یافت، متوجه می شویم که ویژگی اصلی و مهم دوره حکومت امویان، «ظلم و ستم» در وحشیانه ترین شکل آن بوده است.

این استاد حوزه با اشاره به این که در دوره امویان شاهد نهادینه شدن ظلم و تئوریزه شدن ظلم، علاوه بر اجرای آن هستیم افزود: امام حسین (ع) قیام نکرد تا یک حاکمیت ظالم را سرنگون کند بلکه قیام کرد تا «فرهنگ» ظلم را ریشه کن کند و تفکر ظلم و فساد و به بردگی کشیدن مردم را که در حکومت بنی امیه شکل گرفته بود از بین ببرد.

شیخ اسد قصیر ادامه داد: در دوره معاویه شاهد فسق و شرابخواری و خوردن مال مردم و بی اعتنایی به دین بودیم. بدتر از آن، دوره حکومت سه سال یزید بود که طی آن وی بزرگترین ظلم تاریخ اسلام را با به شهادت رساندن امام حسین (ع) مرتکب شد و سپس شهر مدینه را غارت کرد و سربازانش به نوامیس مردم تجاوز کردند و در سال سوم نیز به مکه حمله کرد و خانه کعبه را با منجنیق تخریب کرد. به این ترتیب مشاهده می کنیم که امام حسین (ع) علیه بزرگترین ستمگر تاریخ اسلام قیام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 24 شهریور 1398 - 17:46:5