عربستان کاهش شدید تولید نفت خود را تایید کرد

یک شنبه 24 شهریور 1398 - 8:8:42
عربستان کاهش شدید تولید نفت خود را تایید کرد

تهران- الکوثر: وزیر انرژی عربستان سعودی بامداد یکشنبه رسما کاهش شدید تولیدات نفت این کشور بر اثر عملیات پهپادی نیروهای مقاومت یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را تایید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العربیه، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله تروریستی به پالایشگاه‌های بقیق و خریص منجر به توقف موقت تولید نفت شد که طی روزهای آینده این کسری جبران خواهد شد».

عبدالعزیز بن سلمان با اشاره به این که حمله روز گذشته در ادامه عملیات‌ اخیر یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان بوده، ادعا کرد: «این حملات تروریستی، تهدیدی برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود».

این مقام سعودی برای مقابله با عملیات‌ پهپادی مقاومت یمن دست کمک به سمت دیگر کشورها دراز کرده و افزود:‌ «جامعه جهانی باید به نوبه خود برای حفاظت از منابع انرژی در برابر تروریسم اقدام کند. جامعه جهانی باید با عاملان این خرابکاری‌ها و حامیان مالی آنها مقابله کند».

وی با بیان اینکه عملیات مذکور، تاثیری بر تامین آب و برق عربستان سعودی نگذاشته، گفت شرکت آرامکو در حال ارزیابی اثرات این حمله بوده و طی 48 ساعت آینده اطلاعات متعاقب و به‌روز رسانی‌شده درباره این اتفاق را اعلام می‌کند.

پیش از این روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی بقیق و خریص باعث شده تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود.

توقف تولید شامل دست‌کم 5 میلیون بشکه در روز خواهد شد که 5 درصد از تولید جهانی روزانه نفت را شامل می‌شود. عربستان روزانه حدود 9.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 24 شهریور 1398 - 8:8:33