پژوهشگر ارشد علوم اسلامی:

وهابیت تکفیری، امتداد تفکر یزیدی و اموی در عصر حاضر است

پنج شنبه 21 شهریور 1398 - 15:33:21

تهران- الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی، تفکر وهابیت در عصر حاضر را امتداد تفکر یزیدی و اموی توصیف کرد که موجب فتنه انگیزی و تفرقه در کشورهای اسلامی و بین امت اسلامی شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «عبر من عاشوراء» (عبرتهای عاشورا) که از شبکه جهانی الکوثر پخش شد گفت: اگر تفکر «یزیدی» به پایان رسیده و به تاریخ پیوسته بود ما فقط آن را برای درس عبرت گرفتن از آن مطالعه می کردیم ولی ما از ادامه یافتن این خط فکری و تفکر یزیدی و اموی تا به امروز رنج می بریم.

این استاد برجسته حوزه افزود: کسانی که تفرقه بین سنی و شیعه و علوی و دروزی را در سوریه ترویج می دهند، دنبال کنندگان تفکر یزیدی و تفکر وهابی هستند. همین تفکر اموی بود که موجب تفرقه بین امت اسلامی شد و تاکنون نیز به این تفرقه افکنی ادامه داده است. پس لازم است که به صراحت و با شجاعت بگوییم این تفکر است که عامل تفرقه در میان امت است و آنچه امت را در کنار هم جمع می کند تفکر حسینی است.

استاد اسد قصیر افزود: امروزه تفکر وهابی موجب تفرقه بین امت و پاره پاره شدن امت شده و آبرو و مقدسات و امکانات امت را از بین برده است. آثار این تفکر را در لیبی و سوریه و عراق و دیگر کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم. بنابراین لازم است که به افشاگری درباره تفکر اموی و امتداد وهابی آن ادامه دهیم و امت اسلامی را از آن برحذر داریم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

مطالب مربوط به محرم را از اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 21 شهریور 1398 - 13:42:23