سرنوشت بولتون و روزهای سخت بنیامین نتانیاهو

چهار شنبه 20 شهریور 1398 - 18:0:7
سرنوشت بولتون و روزهای سخت بنیامین نتانیاهو

تهران - الکوثر : در پی اخراج جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید ، بنیامین نتانیاهو به روزهای حساسی در سرنوشت سیاسی خود رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این حساسیت به این دلیل است که جایگاه تیم «ب» متشکل از بن سلمان، بن زاید، بولتون و بنیامین نتانیاهو به شدت متزلزل شده و شب گذشته نیز جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا برکنار شده است.   

از سوی دیگر انتخابات پارلمانی اسرائیل حدود دو هفته دیگر برگزار می شود و نتانیاهو نگران است که سرنوشتی شبیه بولتون داشته باشد و از سوی مردم در سرزمین های اشغالی کنار گذاشته شود. 

قرار است انتخابات پارلمانی اسرائیل برای دومین بار طی 6 ماه اخیر در روز 17 سپتامبر برگزار شود. حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات آوریل 2019 موفق شد 36 کرسی را به دست آورد و با یک کرسی اختلاف پیروز انتخابات باشد، اما نتانیاهو بعد از فرصت 42 روزه نتوانست کابینه جدید را تشکیل دهد و اکنون برای پیروزی در انتخابات، اشغالگری های جدید را در سایه حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وعده داده است.

بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در سخنرانی انتخاباتی خود وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» را به اراضی این رژیم الحاق خواهد کرد.

نتانیاهو با بیان اینکه دونالد ترامپ یک روز پس از انتخابات کنست در 17 سپتامبر از معامله قرن رونمایی می کند، تصریح کرد که فرصتی تاریخی برای بسط حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک های صهیونیستی کرانه باختری به وجود آمده است.

نتانیاهو با وعده اشغال سرزمین های فلسطینی تلاش دارد آراء شهرک نشینان صهیونیستی را به دست آورد، اما بدون شک شهرک نشینان و مردم در سرزمین های اشغالی به خوبی می دانند که ملحق کردن اراضی فلسطینی ها به سرزمین های اشغالی با معامله قرن و اشغالگری نتانیاهو انجام نمی شود و مردم فلسطین از کشورشان با همه توان دفاع می کنند. نمونه این دفاع در تظاهرات حق بازگشت است که تاکنون حدود ۳۳۰ شهید و ۳۰ هزار زخمی داشته است، اما مردم فلسطین در مقابل جنایت های اسرائیل تسلیم نشده و هراسی از خود نشان ندادند.

مردم سرزمین های اشغالی می دانند که مردم و گروههای مقاومت فلسطین عزم و اراده محکمی برای پاسخ به جنایت های اسرائیل دارند و مانند نتانیاهو از ترس موشک به پناهگاهها پناه نمی برند. نتانیاهو روز گذشته در حالی که وعده الحاق بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی می داد با شنیدن صدای آژیر خطر ناشی از حمله موشکی گروههای مقاومت فلسطینی ، محل سخنرانی را ترک کرد و به پناهگاه پناه برد تا برای مردم در سرزمین های اشغالی ثابت شود که وی جنگ را فقط برای مردم می خواهد.

فرار نتانیاهو به پناهگاه بازتاب منفی زیادی در داخل سرزمین های اشغالی داشته است. «نفتالی بنت»، رئیس حزب اسرائیلی راست گرایان جدید گفت: «فرار نتانیاهو از مراسمی در شهر "اسدود" پس از شلیک از غزه، یک ننگ ملی است.» می توان گفت فرار به پناهگاه به همراه حمله موشکی یکم سپتامبر حزب الله لبنان و عزم گروههای مقاومت فلسطین برای مقابله با جنایت های اسرائیل، نتانیاهو را یک گام به سرنوشت جان بولتون در کاخ سفید نزدیک کرده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 20 شهریور 1398 - 17:40:53