اهمیت «اصلاح» در اسلام از نگاه استاد دانشگاه الأزهر+ ویدئو

سه شنبه 12 شهریور 1398 - 12:58:59

تهران- الکوثر: استاد دانشگاه الأزهر مصر بیش از 150 بار تکرار شدن واژه «اصلاح» و مشتقات آن در قرآن کریم را نشان دهنده اهمیت آن در اسلام دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد شیخ عبدالسلام محمد در برنامه «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: «اصلاح» متضاد «اِفساد» یا به فساد کشاندن است. «اصلاح» را می توان هر چیزی دانست که منجر به دوری گزیدن از معصیت و گناه و همراهی با فساد می شود. اهمیتی که اسلام برای مسئله «اصلاح» قائل است موجب شده است این واژه به شکل های مختلف بیش از 150 بار در قرآن کریم تکرار شود.

این استاد برجسته الازهر افزود: «اصلاح» در واقع رسالت و پیام همه انبیاء و پیامبران بوده است. خداوند در قرآن کریم، ابراهیم و اسماعیل و ادریس و دیگر پیامبران را جزء «مصلحین» یعنی اصلاح گران می داند و تاکید می کند پاداش «مصلحین» تضییع نخواهد شد.

این استاد برجسته الازهر، از وجود تفاوتی بسیار دقیق و ریز بین «صلاح» و «اصلاح» سخن گفت و افزود: «صلاح» مسئله ای درونی است که فقط به خود فرد مربوط می شود در حالی که «اصلاح» موضوعی فراتر از فرد است و به دیگران مربوط می شود. به همین علت است که می بینیم خداوند پیامبران را بعد از آن که «صلاح» پیدا کردند مامور «اصلاح» جوامع شان می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 12 شهریور 1398 - 11:31:43