تصمیم فلسطینی ها برای پایان دادن به توافق اسلو

یک شنبه 10 شهریور 1398 - 18:17:13
تصمیم فلسطینی ها برای پایان دادن به توافق اسلو

تهران- الکوثر: "تشکیلات خودگردان فلسطین" قصد دارد تا تقسیم بندی های انجام شده طبق "توافق اسلو" در کرانه باختری را نادیده گرفته و خانه سازی در تمام مناطق این منطقه را آغاز کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تارنمای روزنامه "هاآرتص" نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تصمیم به لغو تقسیم بندی "مناطق A،B و C " در کرانه باختری گرفته است.

طبق توافق سال های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها، کرانه باختری به سه منطقه A، B و C تقسیم شده است. در این تقسیم بندی ها منطقه A تحت کنترل اداری و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، منطقه B به صورت مشترک تحت کنترل هر دو طرف و منطقه C از نظر امنیتی و اداری کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.

مناطق سه گانه کرانه باختری به ترتیب ۱۸، ۲۲ و ۶۰ درصد از کرانه باختری را تشکیل می دهند.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، تشکیلات خودگردان از این پس تمام مناطق کرانه باختری را مانند مناطق تحت حاکمیت فلسطین تلقی می کند. اما گام های عملی تشکیلات خودگردان زیر سایه این اقدام همچنان نامشخص است.

براساس این گزارش، تشکیلات خودگردان فرآیند صدور مجوز برای ساخت خانه را در تمامی مناطق کرانه باختری حتی مناطق تحت کنترل اسرائیل آغاز کرده است.

"مجدی الصالح" وزیر حاکمیت محلی تشکیلات خودگردان دستور را به مقامات و مدیران محلی در دفتر خود برای گسترش شهرک های فلسطینی ابلاغ کرده است. هاآرتص به نقل از وی نوشت که این اقدام بخشی از تصمیم تشکیلات خودگردان برای پایان دادن به تقسیم بندی مناطق سه گانه کرانه باختری است.

این تصمیم در اوایل ماه اوت (مرداد و شهریور) توسط "محمد اشتیه" نخست وزیر تشکیلات خودگردان و در جریان ملاقات با الصالح و "فادی الهدمی" وزیر امور قدس اعلام شد.

پیشتر "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تمام توافق ها با اسرائیل را تعلیق می کند. از آن پس، تشکیلات خودگردان تلاش کرد به مردم فلسطین عزم خود برای برداشتن گام های عملی در این راستا را نشان دهد.

 


یک شنبه 10 شهریور 1398 - 13:41:42