مجتهد: آیا بن سلمان جام زهر را در یمن خواهد نوشید؟

شنبه 9 شهریور 1398 - 13:21:1
مجتهد: آیا بن سلمان جام زهر را در یمن خواهد نوشید؟

تهران- الکوثر: فعال توئیتری موسوم به «مجتهد» فاش کرد هم پیمانان یمنی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، او را برای بیرون انداختن امارات از ائتلاف بین المللی در یمن زیر فشار قرار داده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مجتهد» در توئیتر نوشت: «شمار زیادی از مقامات یمنی به سطحی از آگاهی و احساس مسئولیت رسیده اند که دیگر حاضر به همراهی کردن رژیم سعودی نیستند».

مجتهد افزود: فشار یمنی ها بر بن سلمان افزایش خواهد یافت تا حدی که او را مجبور خواهد کرد برخلاف میل خود، امارات را از ائتلاف تشکیل شده برای جنگ در یمن بیرون اندازد.

این فعال توئیتری افزود: در صورتی که امارات از این ائتلاف اخراج شود، این کار با تمایل بن سلمان نخواهد بود بلکه این کار او به منزله نوشیدن جام زهر خواهد بود چرا که بن سلمان همچنان با بن زاید تفاهم کامل دارد و تحرکات امارات و شورای انتقالی یمن نیز با اطلاع و رضایت عربستان صورت گرفته است و دو طرف فقط درباره جزئیات تجزیه یمن با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

مجتهد درباره بیانیه ای که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن وحامیانش علیه امارات منتشر کردند گفت: بعد از بمباران شدید مواضع نیروهای منصور هادی، شماری از وزیران دولت او و فرماندهان میدانی خواستار صدور بیانیه ای علیه امارات شدند ولی بن سلمان مخالفت کرد. آنها درخواست کردند اجازه یابند از طرف هادی بیانیه ای صادر کنند و اگر چنین اجازه ای به آنها داده نشود، بیانیه ای علیه عربستان منتشر خواهند کرد. این گونه بود که بن سلمان مجبور شد با صدور این بیانیه موافقت کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 9 شهریور 1398 - 13:20:52